Wirtualna rzeczywistość to szansa dla marketingowców, ale i działów sprzedaży wielu firm. Chyba największą korzyść będą mieli na tym rynku hotelarze lub agencje nieruchomości. Jesteśmy przyzwyczajeni do oprowadzania po posiadłościach lub mieszkaniach, a wszystko celem przekonania się na własne oczy, czy to co chcemy kupić/wynająć, spełnia nasze wymagania. Ubieralne gogle VR to szansa na doświadczanie zbliżonych efektów bez wychodzenia z domu. Oczywiście wszystko zależy od jakości modeli, ale prędzej czy później, taka forma „wizytowania” lub rozglądania się po wnętrzach budynków lub ich otoczeniu, będzie normą. W zeszłym roku byłem na prezentacji takich możliwości dla jednego z hoteli w Zakopanem (dzięki Oculus Rift).

Oculus Rift jeszcze nie pojawił się w finalnej wersji, ale to smartfony zaczynają opanowywać segment VR, bo jest ich więcej, można dokupić do nich specjalne adaptery na głowę i cieszyć oczy efektami wirtualnej rzeczywistości. Powszechność i dostęp jest tutaj przewagą. CommonFloor przygotowało swoją aplikację na Androida, która ma dać klientom możliwość poobcowania w wirtualnym świecie, ale tym przeniesionym z rzeczywistości – po to, by sprawdzić interesujące ich miejsce. Oczywiście chodzi o wspomniany wyżej zakup mieszkania. Firma wyliczyła jakieś statystyki i na przykładzie Indii zaprezentowała pewne dane na temat procesu przeprowadzki. Wybór lokalizacji i mieszkania to podobno 6-12 miesięcy, no i jeszcze dojazdy (ponoć nawet 300 km łącznie).

Jasne, że Virtual Reality nie zastąpi tej realnej, ale może nieco ułatwić pewne analizy. Inną stroną medalu jest to, że to idealne rozwiązanie marketingowe do przyciągnięcia do agencji. Demko można już zainstalować na smartfonie i wykorzystać gogle VR (jeśli macie – warto mieć teraz chociaż te kartonowe, właśnie do testowania programów). Oprogramowanie ma posiadać wsparcie asystenta, który oprowadza nas po okolicy. Na razie to generalnie pokaz możliwości, bo wszystko trzeba zmapować i przenieść do cyfrowej wersji, ale współczesne kamery są już do tego przygotowywane. Modele 3D są dosyć ciężkawe przy obróbce i przetwarzaniu, ale i tutaj trwają prace.

Projekty tego typu mają zaoszczędzić nam czasu i pieniędzy, a im mniej czasu stracimy, tym więcej posiadłości zobaczymy. W teorii wybór powinien być ciekawszy, a wybrane placówki można potem obejrzeć na żywo. Wspomniany na początku hotel to z kolei możliwość wybrania sobie pokoju, co dla wielu osób ma znaczenie. Obejrzeć miejsce przed przyjazdem jest wartością dodaną, a czasem może okazać się decydująca dla usługodawców. Gogle VR mogą stać się dla wielu branży czymś rewolucyjnym. Potem pewnie spowszechnieją…

źródło: commonfloor.com