Fossil Group zrzesza kilka znanych marek, więc nie dziwne, że jeśli chodzi o smart zegarki to większość jest do siebie podobna. Poszczególne firmy inaczej obudowują elektronikę, oferując swoje wizje stylistyczne. Nowy Emporio Armani Smartwatch 3 to w zasadzie identyczny do innych zaprazentowanych na IFA 2019 modeli Wear OS. Inaczej wygląda, ale oferuje te same właściwości. Fossil podzielił swoją ofertę na nieco tańsze odmiany sportowe (m.in. Fossil Sport, Michael Kors MKGO, czy Puma Smartwatch) oraz te droższe, lepiej wykończone. Wariant Emporio ma być chyba czymś pomiędzy.

Emporio Armani Smartwatch 3

Smartwatch Emporio Armani to już trzecia generacja od tej marki. Przypomina mi poprzednika, ale w bardziej kolorowej wersji. Uchwyty paska i dolna część koperty ma odważne barwy, ale są też dwie odmiany bardziej klasyczne (w czerni i srebrze). Wyraźnie prześwitujące obszary nadają urządzeniu lekkości. Z boku są trzy przyciski, by lepiej obsługiwać platformę Wear OS. Wnętrze jest dokładnie takie, jak u MK i w Pumie, ale też niemal całej piątej generacji zegarków Fossila. Okrągły AMOLED (1.28 cala), 44 mm obudowa, 1 GB RAM, 8 GB na pliki oraz Snapdragon Wear 3100. Wodoszczelność gwarantująca wykorzystanie funkcji pływackich.

Przypomnę, że Wear OS to możliwość doinstalowywania aplikacji, tarczek, korzystania z odtwarzacza muzycznego na ręce, trackera sportowego, powiadomień, ale też prowadzenia rozmów bezpośrednio przy użyciu wbudowanego głośniczka i mikrofoniku. Ten ostatni rozpozna komendy Asystenta Google i odpowie lub pokaże odpowiedzi na ekranie. Jest oczywiście komplet czujników ruchu, ulepszony czytnik tętna, GPS, NFC z Google Pay (zbliżeniowe płatności), a ekran typu Always-On oszczędzi baterię. Ta jednak (mimo optymalizacji trybami oszczędzającymi energię) da przeważnie jeden dzień pracy. Na szczęście z szybkim ładowaniem. Powtarzam się w kolejnych wpisach, ale specyfikacje są identyczne.

Emporio Armani Smartwatch 3

Armani Smartwatch 3 będzie jednym z droższych od Fossil Group. Został wyceniony na 395$, czyli o 100$ więcej od najprzystępniejszych cenowo model sportowych i o 50$ od większość pozostałych piątej generacji (nie licząc ich droższych wykończeń). Premiera w październiku.

źródło: Emporio Armani