Fitbit chce podkreślać stylizacje swoimi modnymi odmianami bransoletek fitness. Tory Burch, Public School, Vera Wang – to marki, które będą projektować swoje akcesoria pod modele w kolekcji Fitbit Designer Collections.

Fitbit Alta

Fitbit Alta to jedna z lepiej sprzedających się bransoletek fitness na świecie. Mam na myśli producentów, którzy oferują odpowiednie oprogramowanie, a nie tylko sam hardware, bo są produkty z chin, które wolumenem pewnie Fitbita biją na głowę. Alta zrobiła sukces głównie na wzornictwie, choć i siła marki zrobiła swoje. Umiejętne połączenie obu oraz bogata kolekcja personalizacji to środki prowadzące do celu. Fitbit chciał, by opaska Alta była stylistycznie atrakcyjna. Niezły design zrobił swoje, ale to tylko początek. Marka chce, by jej wyroby były kojarzone z modą i stylem.

Wewnątrz nie zaoferowano nic nowego, ale klientów nęcił wygląd, który nie jest może jakiś efektowny, ale dobrze się prezentuje. Najważniejsze, że projekt z ekranikiem i czujnikami fitness jest atrakcyjny wizualnie. Teraz producent chce, aby Alta była najbardziej personalizowaną bransoletką fitness na świecie. Aby to osiągnąć poczyniono dwa kroki. Przygotowano pozłacane odmiany oraz zaprzęgnięto do współpracy znanych designerów. Podobnie jak w zegarku Blaze, Alta korzysta na złotej warstwie. 22-karatowa powłoka jest widoczna tylko na niewielkim elementach, ale podkreśla charakter.

Fitbit w odmianie Public School.
Fitbit w odmianach Public School.

Złota edycja otrzymała czarny lub różowy pasek (dokładnie tak jak Blaze Special Editon Gold). Moduł można też ubrać w Alta Luxe Metal Bangle, czyli całą obudowę, która jest metaliczna. Jest złota (tak jak wcześniejsza odmiana w srebrze), ale już nie w 22-karatach. To najbardziej błyszczące wersje Alty. Przy okazji najdroższe. To jeszcze nie wszystko. W sklepiku Fitbit dostępna jest już seria Public School Alta, które zaprezentowano na lutowym New York Fasion Week. „Zegarkowy” Axis Accessory Band jest nietypowy, bo mieści Altę w okrągłej ramce i bransolecie (295$). Druga sztuka to czarne Type III Paracord z nylonowym paskiem (175$). Kolejne projekty będą dołączać w 2017 roku.

Kolejny deal to współpraca Fitbit z Vera Wang. Alta w wersji Simply Vera –  to trzy różne bransoletki do modułu Alta (Flex 2 też w planach). Wszystkie po ok. 80$. Są to oczywiście typowo damskie odmiany. Podwójne paski skórzane i elementy posrebrzanych łańcuszków. Różne kombinacje. To jeszcze nie ostatnia informacja o partnerach dla Fitbit Designer Collections. Pośród znanych marek jest też Tory Burch. Już wcześniej Fitbit Flex był dostępny w odmianach Tory Burch, a teraz nadszedł czas na nowszą Altę. Na razie to tylko potwierdzenie informacji, a akcesoria mają debiutować w przyszłym roku. Prawdopodobnie będą podobne stylistycznie do poprzedników, ale konstruowane po nowy moduł Alty.

Fitbit w wersji Simple Vera. fot. weareable
Fitbit w wersji Simple Vera. fot. weareable

Droga obrana przez Fitbit jest logiczna. Stylowe wersje, współpraca ze znanymi ze świata mody markami to rozwiązania stosowane już przez bardzo wielu producentów ubieralnych gadżetów. Fitbit robi to od lat, ale teraz intensyfikuje działania. Nadchodzą kolejne pokazy mody, więc można spodziewać się kolejnych wieści i być może o kolejnych partnerach. Obfite w paski, akcesoria i wykończenia to jedno z ważniejszych rozwiązań, by przyciągać klientów do swoich naręcznych produktów. Sam hardware nie jest w stanie zaoferować czegoś nowego, natomiast zewnętrzna powłoka i opcje personalizacji mogą nakręcać sprzedaż nawet starszych generacji.

źródło: Fitbit via wareable.com