Na ostatnim evencie HTC w Londynie, tajwański producent elektroniki zaprezentował dwa akcesoria współpracujące ze smartfonami. Wczoraj wspomniałem o słuchawce Bluetooth Mini+ w formie niewielkiego telefoniku, pozwalającego obsłużyć smartfon i wykorzystać kilka ciekawych funkcji na odległość. Drugim z gadżetów jest Fetch – niewielki sprzęcik z technologią NFC i Bluetooth, który pomoże wyśledzić swój telefon. Takie wynalazki do lokalizowania smartfonów pojawiają się od jakiegoś czasu na rynku w różnej formie. Od specjalnych kart, takich jak: Protag Elite, czy Smart Wallit po niewielkie breloczki. HTC postanowił zaoferować własny produkt tego typu.

Aby odnaleźć zgubę, wystarczy przycisnąć przycisk na urządzeniu Fetch, aby sparowany wcześniej smartfon wydał dźwięk. HTC podało informację, że sprzęt będzie się komunikował na odległość maksymalnie 15 metrów (ta wartość będzie spadać w zamkniętych pomieszczeniach). Oprócz odszukania telefonu, Fetch przyda się także jako przypominacz o pozostawionym telefonie. Często zdarza nam się zapomnieć o smartfonie, a gadżecik od HTC zadźwięczy, gdy oddalimy się na wspomnianą wyżej odległość. Wykorzystano w nim energooszczędną technologię Bluetooth 4.0, więc jedno ładowanie wystarczy nam nawet na 6 miesiący pracy. Do kompletu dodano wygodny uchwyt, abyśmy mogli podpiąć kafelek np. do kluczy.

Nie ma jeszcze oficjalnej ceny i daty pojawienia się urządzenia na rynku. Nieoficjalnie mówi się o cenie niecałych 25-30 Funtów, a HTC zdradziło, że powinni wprowadzić lokalizator przed końcem roku. Słowo „fetch” było kilka miesięcy temu zastrzeżone przez HTC jako znak handlowy. Teraz już wiemy jak go wykorzystano. Z języka angielskiego oznacza „przynieść”. Nie wiadomo jeszcze, czy projekt HTC będzie współpracował z innymi smartfonami z Androidem, czy tylko z telefonami z ich oferty. W tej chwili na stronie producenta widnieją tylko modele HTC One mini, HTC Butterfly s, z którymi będzie współpracował Fetch (zdecydowanie za mało i można założyć, że ta lista się powiększy).

źródło: HTC.com/uk via theverge.com