Lego to taka marka, która lubi miksować klocki z mobilnymi narzędziami i aplikacjami, by znaleźć dla swojego głównego tematu nietypowe rozwinięcie. Zestaw Vidiyo wykorzystuje współczesne trendy jakimi są filmiki kręcone na potrzeby popularnych platform społecznościowych. Koncepcja proponuje podobny schemat, ale w bardziej dziecięcym wydaniu. Myślę, że bezpieczniejszym. Jeśli ma przynajmniej na chwilę odciągnąć od TikToków, które stają się dość niebezpiecznym miejscem dla najmłodszych to dobrze. Jeśli wprowadzać je w ten temat i zachęcać do przejścia na tamten serwis – to już niezbyt fajnie.

Lego Vidiyo

Lego Vidiyo – klockowy TikTok

Zakładam jednak, że Lego chodzi o wykorzystanie dobrego momentu, czyli hype’u na rejestrowanie krótkich filmików. TikToka naśladuje już kilka znanych platform i nawet YouTube testuje tu swoją alternatywę. Nie wiem, jak długo ten format się utrzyma i za jaki czas sieć ogarnie faza na coś kolejnego, ale w tej chwili tego typu video są na topie. Powstaje wiele narzędzi ułatwiających edycję nagrań, a także przybywa filtrów do dopieszczania ujęć. Lego Vidiyo skupi się na dziecięcym odpowiedniku. Prostym w realizacji oraz obejmującym klocki. Właściwie zestaw ludzików z płytkami, ale z Lego!

Zabawa jest prosta. Korzystamy z figurek i markerów, które ułatwiają nam potem dodawanie efektów przez smartfon. Wszystko działa w technologii Augmented Reality. Przez ekran telefonu rozszerzamy rzeczywistość i uwzględniamy w kadrze wirtualnie poruszające się motywy. Oczywiście jako support dla naszej obecności, tzn. dzieciaków. One mają być twórcami, reżyserami oraz artystami występującymi na takiej scenie. Apkę skierowano do dzieci w wieku 7-10 lat.

Lego Vidiyo  jak tiktok dla dzieci

Vidiyo z Universal Music Group

Żeby zabawa miała sens, oprócz wirtualnych efektów potrzebne są też dźwięki i muzyka. Te ma zapewnić baza Uniwersal Music Group, z którą Lego podpisało umowę. 60-sekundowe fragmenty mają wystarczyć, bo przecież cała idea polega na krótkich, ale treściwych nagraniach. Jak w tiktokach. Wspomniane wyżej „płytki” to BeatBits, dzięki którym w łatwy sposób aktywowane mają być specjalne efekty, np. konfetti w konkretnym momencie całego klipu. Materiałami można się dzielić w apce Lego, oglądać inne, no i oczywiście je lajkować. Wszystkie są moderowane przez zespół dbający o jakość bazy.

Generalnie Vidiyo to uproszczone narzędzie, ale z angażowaniem klocków, by całość była postrzegana jako bardziej dziecięca. Sam content też jest do tego dopasowany. Ma to być bezpieczna dla najmłodszych zabawa. Aplikacja będzie pewnie dostępna na iOS oraz Androida. Planowana jest na 1 marca. Spodziewam się aktualizacji biblioteki efektów i zestawów z BeatBits. Czy to przyciągnie dzieciaki? Faza na ten tym zabawy nadal angażuje sieć. Ja pozostawiam opinię rodzicom. To oni lepiej wiedzą, co jest dobre dla ich pociesz.

źródło: lego.com