Posiadacze pojazdów ze wsparciem Android Auto zależnie od wyposażenia otrzymują przewodową i bezprzewodową opcję podłączenia smartfona do ekranu w kokpicie. Przeważnie jest to jedynie ta pierwsza, mniej wygodna możliwość. Są na to sposoby. Motorola Sound (a właściwie SGW Global z licencją na brand)  przestawiła swoją „przejściówkę” do tego celu. MA1 przekształci przewodowy port w bezprzewodową łączność z Androidem.

Motorola MA1 bezprzewodowe Android Auto

Motorola MA1 z Wi-Fi (5 GHz)

Niewielkie urządzenie (przypomina dongle Chromecast) zaprezentowano na targach CES 2022 w Las Vegas. Działa w prosty sposób i w cenie 90$ powinno podnieść komfort użytkowania nakładki Android Auto. Chodzi wyłącznie o sposób połączenia, ale to zawsze plus, gdy urządzenia skomunikują się samodzielnie i bez potrzeby wtykania przewodu w port USB. Plączące się (zwykle przy dźwignie zmiany biegów) przewody zwykle przeszkadzają.

Według opisu na stronie producenta, Dongle Motorola MA1 łączy się z telefonem przez Bluetooth, ale potem przechodzi w tryb 5Ghz Wi-Fi. Oczywiście najwygodniej mieć samochód z natywnym połączeniem bezprzewodowym dla Android Auto, ale, jak już wyżej wspominałem, takich modeli nie jest specjalnie dużo. Wadami będzie tu brak możliwości podładowania telefonu przez port (chyba, że macie moduł Qi, na który odkładacie Androida i tam zasilany jest indukcyjnie).

Motorola MA1 pod Android 11

Producent przekazał też ważną kwestia na temat kompatybilność przystawki MA1 z telefonami z Androidem. Muszą one korzystać minimum z jedenastej generacji softu Google. Oczywiście przewodowy Android Auto w pojeździe też musi być. Przypomnę jeszcze na koniec, że w Android 12 znika apka „Android Auto for Phone Screens”, więc jeśli chcemy skorzystać z przyjaznego kierowcom interfejsu przez ekran smartfona to znajdziemy go wyłącznie w trybie samochodowym Asystenta Google (np. wewnątrz Map Google).

Motorola MA1 ma być dostępna od 30 stycznia, ale na wybranych rynkach. 90 dolców to nie jest specjalnie dużo jak na upgrade (pewnie w salonie samochodowym ten tryb jest oferowany drożej – choć w dyskretniejszej edycji).

źródło