Fossil Stay Connected

Dzisiaj w Warszawie miałem przyjemność uczestniczyć w prezentacji nowych zegarków Fossil Group, które zrzesza (jest właścicielem) bardzo wiele marek modowych. Przedstawiono nowe kolekcje, ale mnie oczywiście zainteresowała głównie sekcja smart. Po raz pierwszy miałem możliwość zobaczenia tak pokaźnej liczby smartwatchy w jednym miejscu i mogłem na własne oczy przekonać się jak bogate jest portfolio producenta. Już pisząc o zapowiedziach poszczególnych wariantów miałem poczucie, że jest ich naprawdę dużo, ale widząc je prawie wszystkie na raz, to co innego.

Fossil Group zadbało, by przedstawione były niemal pełne rodziny poszczególnych marek: Skagen (mój faworyt!), Diesel, Emporio Armani, seria Fossil Q czwartej generacji (Venture oraz Explorist) i jeszcze kilka innych. Większość w sporej bazie personalizacji, co zresztą było podkreślane podczas kameralnej konferencji i wywiadu z Oriną Krajewską. przedstawiciele Fossil Group podkreślali wyraźnie, że swoimi smart zegarkami nie chcą rywalizować z gigantami elektroniki i celują w zupełnie inną grupę docelową. Większość pracy firma wykonuje na zewnątrz, czyli przy designie, natomiast wnętrzem zajęło się Google. Mowa o platformie Wear OS, na której pracują wszystkie urządzenia.

Ostatnie aktualizacje systemu Wear OS zmieniły wygodę użytkowania, co zresztą od pewnego czasu testuję na swoim własnym smartwatchu. Wracając do modeli modowych. Ich estetyka jest stylowa i na tyle różnorodna, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Ja jestem fanem zasady „less is more” i stąd mój wzrok przyciągnął Skagen Falster 2. Wystawa była jednak bogata w wiele innych odmian. Na moją uwagę zwróciły obrotowe przyciski, dzięki którym można przesuwać treści bez dotykania ekranu. Większość propozycji ma aż po trzy przyciski i komplet podzespołów jakie może zaoferować obecnie Wear OS (nie licząc LTE, ale to jeszcze niszowy standard). Wszystkie modele pracują na podobnych modułach i posiadają wbudowany GPS, czytnik tętna, czy NFC do płatności Google Pay. O tym już zapewne wiecie, bo przy okazji wszystkich nowych premier zwracałem na to uwagę.

Pod koniec eventu odbyłem miłą rozmowę z Panem Hubertem Krzyżanowskim (Sales Representative), który przy okazji informacji o prawie każdej z jednostek i ich najbardziej charakterystycznych cech, zdradził mi kilka szczegółów na temat przyszłej współpracy z Citizen. Wiedziałem o tym, że Fossil Group wspólnie z Citizen opracowują nowoczesną hybrydę, ale nie miałem informacji, że być może nawet i z solarnym ładowaniem. To byłby bardzo ciekawy produkt. Co prawda odmiany hybrydowe i tak wytrzymują na bateryjce do pół roku, ale i to dla tradycyjnego klienta naręcznych czasomierzy bywa frustrujące.

Od razu chciałbym na koniec zapowiedzieć test jednego z modeli najnowszej generacji grupy Fossil. Za kilkanaście dni postaram się dokładniej przedstawić smartwatch Fossil Q Explorist – flagowy wyrób marki.