Amazon Echo Look

Stacja Echo Look nie sprzedaje się najlepiej w porównaniu do pozostałej linii wyrobów Amazona z serii Echo, ale wciąż jest sprzętem z ciekawym potencjałem. Aby gadżet zyskał zainteresowanie klientów (moim zdaniem bardziej klientek, choć nie tylko) musi otrzymać wsparcie znanych marek. Okazuje się, że producent urządzenia zdaje sobie z tego sprawę i jeszcze w lutym rozpocznie współpracę z Vouge i GQ, które wydobędą ze smart kamerki to czego się od niej oczekuje.

Przypomnę szybko czym jest Echo Look. To smart głośnik z asystentem od stylizacji, czyli rodzaj doradcy modowego. Bardzo oryginalny i jeszcze niszowy produkt, ale z szansą na równie dobrą sprzedaż co inteligentne głośniki. Alexa ma zwiększyć współpracę ze specjalistami, czyli firmami kojarzonymi z modą. Rekomendacje od Vogue i GQ mogą okazać się przyciągające, a właśnie o to w tego typu wynalazku chodzi. Co prawda system jest obecny na razie na niewielu rynkach, a do tego nie mówi jeszcze po polsku, ale kiedyś będzie obecny szerzej.

Przykłady kart w aplikacji dla Echo Look (po lewej od Vogue, po prawej od GQ). fot. digiday.com

Amazon i dwie wymienione wyżej firmy modowe mają oczywiście wykorzystać zalety kamerki i aplikacji, oferując porady razem z opcją zakupu proponowanych elementów. Będzie to przy okazji pewnego rodzaju eksperyment. Zbadane zostaną preferencje użytkowników i chęci współpracy z wytycznymi Alexy na podstawie konkretnych marek. Ja bym od razu za jednym zamachem przetestował taki sam system w modelach Echo Show, gdzie do dyspozycji jest ekran już w stacji. Na razie najważniejsza jest kamerka. Wszystko bowiem ma funkcjonować w oparciu o ocenę danej stylizacji bezpośrednio na użytkowniku (to wtedy wysyłane będą spersonalizowane wskazówki).

Cały czas Echo Look jest wyjątkowym produktem pośród oferty smart głośników Amazona, ale gigant bada temat rozwoju tegoż wynalazku, bo ma szansę na zwiększane sprzedaży odzieży poprzez e-commerce (gdzie zresztą króluje). Jeśli Vogue i GQ uda się osiągnąć efekt to zwiększą zakres współpracy, tj. zaczną dodawać content specjalnie pod Echo Look.

źródło: Digiday