projektor Amazon GlowWrócę jeszcze do niedawnej prezentacji Amazona, na której pojawiło się kilka kolejnych urządzeń ze wsparciem Alexy. Amerykański gigant oferuje coraz szerszą rodzinkę różnego rodzaju gadżetów z funkcjami komunikatora, ale mało który z nich potrafi zająć podczas video rozmowy najmłodszych. Amazon Glow ma się to udać z uwagi na wbudowany projektor do zajęcia ich uwagi.

Amazon Glow z projektorem

Pewnie zauważyliście, że format Glow odbiega od pozostałych urządzeń Amazona. Z uwagi na swoje bardziej oryginalne przeznaczenie został objęty programem Day 1 Editions, gdzie testowane są eksperymentalne projekty. Chętni na jego sprawdzenie będą musieli ustawić się w kolejce, ponieważ seria jest limitowana. Zainteresowane będą głównie rodziny z dzieciakami – to głównie dla nich szykowane są możliwości Glowa.

O czym w ogóle mówimy? Amazon Glow to komunikator video z wbudowanym projektorem. Rzutniczek ma przyciągnąć do rozmowy najmłodszych. Troszkę podstępem, ale zawsze! Kolumienka ma 8-calowy wyświetlacz i kamerkę (do typowego połączenia), ale i interaktywne gry, wizualizacje oraz historie. Mają zająć dzieciaki czymś ciekawym podczas rozmów. Nie ukrywajmy, bardzo często szybko je nudzących. Sprytnie, prawda? Dobrze by było, gdyby połączono propozycję zabawy z nauką, np. z babcią lub dziadkiem po drugiej stronie.

Amazon Glow

Amazon Glow z Amazon Kids+

Amazon ma w swoich zasobach serwisy dla dzieci i to z coraz bogatszymi bazami różnych materiałów (w regionach, gdzie marka jest obecna), więc projekt Glow z nich skorzysta.  W cenie urządzenia jest roczny dostęp do Amazon Kids+, gdzie oprócz eBooków, gier i różnych puzzli są też treści przygotowane specjalnie pod ten rzutnik. Jeśli gadżet się przyjmie to biblioteka pewnie się poszerzy.

„Zabawka” dysponuje aż 19.2-calową powierzchnią obrazu z dotykowymi reakcjami. Projektor ma 720p i rzuca materiały z bardzo bliska, więc będzie wyraźnie i ostro nawet w jasnym otoczeniu. Ogólny format nie należy do unikatowych, ale wciąż jest rzadko spotykany. Sam dawałem już na swoim blogu przykłady bardzo podobnych jednostek. Wszystkie jednak należą do niszowych. Rywale nie łączyły rzutnika z komunikatorem. W tym Amazon się wyróżni.

Pewnie znajdzie się tu wiele opcji znanych z tabletów, ale projekcja będzie dla dzieci efektowniejsza, więc i bardziej przyciągająca. Sądzę, że partnerstwo z takimi brandami jak: Disney, Mattel, Nickelodeon, czy Ulica Sezamkowa mogą wciągnąć dzieciaki nie tylko przy video rozmowach.

Amazon Glow – czy to się przyjmie?

Interaktywny projektor Amazon Glow wyceniono na 250$ i nie jest powiedziane, że będzie dostępny szerzej (niż testowo). Równie dobrze projekt może skończyć jak Amazon Echo Look, który nie znalazł odbiorców na swoje usługi (ale w przyszłości podobne możliwości z pewnością będą interesujące). Jeśli „zażre” to koszty będą jeszcze wyższe, bo mają zahaczać o 300$, a pewnie trzeba będzie jeszcze dopłacać za abonament na treści. Niezależnie od tego wszystkiego, podoba mi się podejście Amazona do szukania nowych rozwiązań dla konkretnych grup klientów.

źródło: amazon