Wczoraj czytałem, że marka North przygotowuje na 2020 drugą generację swoich kompaktowych smart okularów, a to nie jedyny projekt rozwijany w najbliższym czasie. Bosch Sensortec specjalizuje się w MEMS (mikroukłady elektromechaniczne), a to daje im prawo do wdrażania adekwatnych technologii. Ich najnowszy pomysł to właśnie inteligentne okulary Smartglasses Light Drive w atrakcyjnym formacie i designie. Czytaj: normalnym!

Bosch Smartglasses Light Drive

Smartglasses Light Drive jak zwykłe okulary

Smart okulary na pewno będą rozwiązaniem, które kiedyś przejmie rolę smartwatcha, a nawet smartfona. Wirtualne treści bezpośrednio przed okiem w ramach Rzeczywistości Rozszerzonej (AR) to w wielu sytuacjach bardzo wygodna opcja, zwłaszcza dla osób z wadami wzroku (którzy noszą okualary na co dzień). Bosch przedstawia wearable dla każdego i to w formacie, który będziemy chcieli nosić. W tej chwili jeszcze niewiele modeli wygląda normalnie, a przecież nie chcemy zakładać na głowę przerośniętej elektroniki. Na szczęście miniaturyzacja postępuje, a to okazja do wprowadzania kompaktowych gadżetów.

Smartglasses Light Drive wyglądają klasycznie. Ramka jest wąska, zauszniki także, choć z boków mają odpowiednie zgrubienia. To tam siedzi najwięcej podzespołów. Producent twierdzi, że to najmniejsze i najlżejsze urządzenie tego typu na rynku. Może nie zobaczymy jeszcze na szkiełku spektakularnych animacji, ale najważniejszy przekaz z powiadomieniami będzie. Praktycznie nie zauważymy dodatkowych elementów, które zwykle odróżniają wizualnie okulary w wersji smart od tych zwykłych. Wewnątrzny moduł ma tylko 8 mm, a to umożliwi integrację z większością ramek. Producenci okularów pewnie zainteresują się tematem.

Bosch Smartglasses Light Drive

Okulary Bosch są bez kamerki

Wąska i smukła ramka to oczywiście oznaka pewnych ograniczeń. Nie znajdziemy tu specjalnego wyświetlacza lub kamerki. Prezentacja przekazu będzie jednak wystarczająca, np. podczas prowadzenia pojazdu, czy innych czynności, w których zajęte mamy obie ręce. Holograficzna technologia umożliwi odczyt notyfikacji bezpośrednio na oku. Będzie to podgląd podstawowych wiadomości, przekazu z aplikacji lub ważnych informacji oraz nawigacji. To z pewnością nie jest szczyt możliwości, ale początek drogi do wiadomego celu. Już producenci i developerzy postarają się, by dało się w tym segmencie wyświetlać też reklamy 😉 To wymusi rozwój wearables w tej kategorii.

Przewagą holograficznego przekazu jest czytelność i ostrość nawet w ostrym słońcu, bo materiały trafiają na oko. System ten będzie funkcjonował na każdym typie szkieł, czy to korekcyjnych, czy zerowych lub zakrzywionych. Nie wiadomo, czy Bosch wprowadzi okulary pod własną marką. Spodziewam się raczej współprac partnerskich, szczególnie ze znanymi markami modowymi. Wyrób zostanie przedstawiony na styczniowych targach CES 2020 w Las Vegas. Konsumenckich odmian można spodziewać się w 2021.

źródło: Bosch