Gogle VR są już na rynku kilku lat, ale dopiero teraz ich ostrość wyświetlaczy jest na w miarę akceptowalnym poziomie. Ekran tak blisko oczu wymaga odpowiedniej gęstości pikseli na cal, więc im lepsza, tym odbiór Wirtualnej Rzeczywistości bardziej realny. Imersja się poprawia, gdy rozdzielczość jest wysoka. Już kilka modeli gogli stara się sprostać tym wymaganiom, a trwają prace nad jeszcze lepszymi. Najważniejsze jednak, by wprowadzać rozwiązania do sprzedaży. HP Reverb to gogle VR z 2160p na oko!

HP Reverb

Gogle VR HP Reverb z 4320 x 2160

Najnowsze gogle HP Reverb mają zaoferować dwa ekraniki LCD 2.9 cala i mimo, że większość rywali posiada AMOLED, to nie będą mogły pochwalić się taką ostrością obrazu. Ekrany mają mieć 2160 x 2160 pikseli na oko, czyli razem 4320 x 2160. Do tego szersze pole widzenia i lżejszą konstrukcję. Odbiór materiałów VR powinien być lepszy. Gogle od HP będą w tej chwili najostrzejszymi z całej rodziny modeli dla Windows Mixed Reality. Dotychczas królował Samsung Odyssey. Co prawda tam ostrość poprawiono ostatnio przez optykę, ale mówimy teraz o wyświetlaczu. Reverb podniósł jakość ekranu znacznie porównując do poprzedniego wariantu z 1440 x 1440.

Będzie drożej, ale lepiej, a to ma znaczenie. Segment gogli VR i tak należy jeszcze do działu premium, więc rośnie jakość, a cena jeszcze się utrzymuje lub nawet rośnie. Headset będzie miał regulowane mocowane, zdejmowane słuchawki i podwójny mikrofonik. Element przylegający do twarzy w edycji Pro ma być wymienny i możliwy do wymycia. Fajnie prezentuje się materiałowe wykończenie na froncie. Jest przyjemniejsze w odbiorze. Specjalna wentylacja doda trochę przewiewu, bo nie pociła się część buzi skryta za goglami. Generalnie Reverb to poprzednik w wersji “professional edition”, ale z przyjemniejszym wykończeniem i jeszcze wyższą ceną. Przypomnę. Pierwszy model kosztował 329$, edycja pro już 449$, a teraz za ulepszonego Reverba trzeba będzie zapłacić aż 599$. Oczywiście mowa o wersji HP Reverb Consumer Edition, bo za HP Reverb VR Headset Pro Edition jeszcze dodatkowe 50$. Konsumencka edycja zadebiutuje na początku kwietnia, Pro pod jego koniec.

W zestawie precyzyjne kontrolery ruchu. Gogle będzie można połączyć z ubieralnym kompem w formie plecaka HP Z VR Backpack. W ten sposób nie będziemy ograniczeni przewodami. Urządzenie będzie współpracowało z platformą Windows Mixed Reality, ale będzie też dostęp do Steam VR.

źródło: HP