Właśnie przejrzałem blogowy dział z elektrycznymi pojazdami i zauważyłem, że ani razu nie pisałem o hulajnogach Xiaomi, a przecież chińska marka ma ich już kilka. W takim razie nadrobię zaległości i przyjrzę się nowym Mi Electric Scooter Pro 2 oraz Scooter 1S. Obie zostały zaprezentowane na wczorajszej prezentacji produktowej na rynek międzynarodowy. Ta pierwsza jest oczywiście flagowa i z naprawdę świetnymi parametrami (przynajmniej na papierze). Druga to z kolei bardziej przystępny cenowo wariant.

Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 elektryczna hulajnoga

Mi Electric Scooter Pro 2 z 300W

Xiaomi oferuje hulajnogi z napędem już od jakiegoś czasu, ale należy zauważyć, że według opinii użytkowników, miały one trochę wad. Takich powiązanych z typowo początkowymi etapami rozwoju. Podejrzewam, że większość z nas liczy, że dwa nowe modele będę oferowały bardziej bezproblemową jazdę. Propozycje są kierowane do tych klientów, którzy planują regularne korzystanie, a nie okazjonalne wskakiwanie na poprzewracane i walające się po chodnikach hulajnogi z popularnych wypożyczalni (dziś rano przejeżdżałem na obrzeżach Warszawy i nawet tu występuje to zjawisko).

Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 otrzymała silnik o mocy aż 300W. Dzięki niemu uzyskamy maksymalną prędkość nawet do 25 km/h, czyli w granicach europejskich norm. To znacznie więcej niż w tych wypożyczanych, gdzie jest blokada ustawiona na niższych wartościach. Akumulator ma pojemność 474 Wh, co da nawet 45 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu (trwającym aż 8h). Hulajnoga waży lekko ponad 14 kg i jest składana, więc zmieści się do bagażnika lub zajmie mniej miejsca w środkach komunikacji miejskiej. Kółka z pneumatycznymi oponkami są 8.5-calowe. Silnik poradzi sobie z podjazdami o nachyleniu 20º.  Nie zabraknie własnego panelu LCD na kierownicy oraz łączności z aplikacją smartfona (tu odczytamy więcej danych i zablokujemy układ jezdny).

Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2

Chiński producent położył nacisk na kwestie związane z bezpieczeństwem. Mi Electric Scooter Pro 2 zyskał aż 29 nowych elementów zwiększających ogólne poczucie pewności podczas przejazdu. Mowa to jest m.in. o mocniejszym oświetleniu, jak i lepszym hamowaniu przy użyciu ABS. Podczas dohamowań zwiększy się intensywność tylnego oświetlenia. Klienci są zapewniani, że Pro 2 przeszła odpowiednie testy i otrzymała nawet gwarancję bezpieczeństwa od niemieckiego TÜV. Cenę ustalono na poziomi 499 euro, czyli 2999 zł. Szykowana jest też specjalna edycja Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition, ale co w niej będzie lepszego, tego jeszcze nie wiadomo. Oby nie tylko malowanie.

Mi Electric Scooter 1S z 250W

Xiaomi Mi Electric Scooter 1S jest odpowiednio słabsza. Też ma system podwójnych hamulców i jest składana. Ma wiele podobnych cech droższego Pro 2, m.in. apkę, ale jej osiągi są nieco mniej imponujące. Nie znaczy to jednak, że nie rozwiniemy tej samej maksymalnej prędkości 25 km/h. Bezszczotkowy, elektryczny silnik ma mniejszą moc 250W, więc pojazd będzie mniej zrywny i pokona mniej strome wzniesienia (nachylenie do 14 stopni). Jedno ładowanie umożliwi przejazd ok. 30 kilometrów, zależnie od intensywności jazdy. Waga mniejsze, bo 12.5 kg. Cena jest tu o 100 euro niższa. W polskim sklepie – 1899 zł.

źródło: Xiaomi, foto: Xiaomi (twitter)