Lenovo Explorer

Lenovo stawia na obie technologie – VR i AR. W tej pierwszej sekcji będzie partnerem platformy Windows Mixed Reality (WMR) od Microsoftu. Gigant postarał się o przyciągnięcie kilku znanych marek. Jesienią w sprzedaży będą modele gogli VR od Acera, Della, ASUSa, HP, no i właśnie Lenovo. Rodzinka headsetów całkiem spora, zwłaszcza jak na obecne warunki. Ma to być zaleta dla wszystkich trzech stron: klientów mających szerszy wybór, producentów (z uwagi na odpowiednie wsparcie Windowsa 10) oraz samego Microsoftu, który będzie korzystał na promocji.

Lenovo Explorer to jednostka bazująca na tych samych referencjach co wyżej wymienione gogle rywali. Oznacza to pewnego rodzaju unifikację standardów, przynajmniej w odniesieniu do rozwiązań Rzeczywistości Wirtualnej dla Windowsa w trybie VR. Każda z firm tworząca jednostki VR pod WMR otrzymała wytyczne, ale mogła przystosować je po swojemu. Dlatego właśnie każde z gogli Mixed Reality nieco się różnią i to nie tylko samym wyglądem. Lenovo Explorer są chyba jednymi z najlżejszych (ważą tylko 380 gramów). Z racji wymogów, konstrukcja jest „otwierana”, tzn. podnoszona do góry bez zdejmowania z głowy.

Lenovo Explorer

Z parametrów wynika też, że spokojnie zmieścimy wewnątrz okulary, a format jest przewiewny. W środku dwa ekraniki po 1440 x 1440 pikseli o przekątnej 2.89 cala. 110 stopni pola widzenia nie jest imponujące (HTC Vive posiada 145), ale wystarczające. Frontowe czujniki śledzące położenie mają uwolnić od sensorów rozstawianych po pokoju. Ograniczy nas w zasadzie tylko 4-metrowy przewód HDMI (chyba, że zastosujemy komputer w formie plecaka, np. taki od HP – specjalnie do VR). W opisie widnieje zapis o zabawie w obrębie 3,5 x 3,5 metra. Mam nadzieję, że chodzi wyłącznie o wspomniany wyżej przewód.

W goglach znajdziemy pełne 6 DOF, czyli analizowanie ruchu w przestrzeni we wszystkich kierunkach. Wszystko kompatybilne z precyzyjnymi kontrolerami ruchu. Wizualnie gogle nie wyróżniają się niczym nietypowym. Fajnie wkomponowano na środku pasek (gdzie znalazły się sensory głębi). System przystosowano do Windowsa z VR, ale otrzyma też dostęp do Steam VR. Sądzę, że z aplikacjami nie będzie żadnego problemu. Na razie wszystkie gogle VR dla Mixed Reality są zagadką. Zaprojektowano coś chyba nieco lepszego od aktualnych generacji HTC i Oculusa, ale jeszcze nie idealnego. To nowa generacja tego typu urządzeń, która wytyczy pewne ścieżki (zwłaszcza z uwagi na pominięcie zewnętrznych czujników). Cena? Jest dobrze. Same gogle mają kosztować ok. 350 dolarów, a dodatkowe kontrolery 100. Łącznie 450$ za zestaw.

źródło: Lenovo