Pisałem już wiele razy o smart meblach, ale nie stanowią one wyraźnego segmentu w dziale smart home. Propozycji nie jest dużo, raczej tylko RTV i AGD, które są raczej sprzętem, niż meblem. Niedługo granica między wyposażeniem, a elementami dekoracyjnymi lub użytkowymi dla mieszkań może się zatrzeć, a wszystko dzięki technologiom Internet Rzeczy oraz asystentom głosowym. LG w ramach prestiżowego projektu Signature chce sprzedawać inteligentne kanapy włoskiej marki Natuzzi, która już teraz oferuje smart sofy. Wspólny wyrób ma podnieść jego sprzedaż i pokazać stopień zaawansowania wyrobów.

LG Signature 'Smart Living Concept'

Projekt LG Signature 'Smart Living Concept’ ma podnieść jakość postrzegania smart wnętrz przez współpracę z włoską firmą meblową Natuzzi, a tym samym wyróżnić ofertę dla nowoczesnych smart wnętrz. Możemy dziś zbudować inteligentny dom na mnóstwo sposobów, ale czy kupimy gdzieś kanapę z asystentem głosowym, który zadba o ustawienia komfortu siedziska? No właśnie, a LG chce pokazać, że ich sekcja premium da nawet i takie opcje. Rozwiązanie zaprezentowano na expo High Point Market, gdzie obok takich urządzeń jak smart głośniki LG ThinQ WK7, czy telewizorów LG Signature OLED TV zobaczyć można było w akcji kanapy Colosseo z Google Asystentem!

Kanapa Natuzzi jest sterowana przy pomocy poleceń głosowych poprzez łączność ze smart głośnikiem lub TV od LG (stąd prezentacja wszystkich modeli w jednym miejscu). Oczywiście wszystko przez wspólną aplikację LG Signature. Wypada od razu napisać o jakie opcje w ogóle chodzi. Nie każdy bowiem wie, że najdroższe kanapy i fotele już od dawna mają piloty z ustawieniami poziomów komfortu. Domownicy mogą je indywidualnie zmieniać pod własne potrzeby. Colosseo z Google Asystentem umożliwi ustawienia komendami do konfiguracji profilów. Skorzystamy tu z jednego z kilku ustawień: czytanie, relaks, oglądanie TV. Prawdopodobnie przez Google Voice Match (oraz podpięte smart wyposażenie, np. lodówki Signature, czy oczyszczacze Signature Air Purifier) zestaw rozpozna użytkownika, by zrozumieć kto zasiada na kanapie.

Na razie propozycja nie została nawet wyceniona, ale spodziewam się ceny „premium”, czyli wysokiego progu. Modele Natuzzi potrafią kosztować po kilka tysięcy euro. Trzeba przyznać, że to na pewno nowa generacja wygody, choć głównie przez integrację z obecnymi smart nowinkami. Może zbędnymi, ale kiedyś w każdym domu wszystko będzie sterowane i obsługiwane głosem, więc tylko teraz potraktujemy to jako luksus. Pierwsze informacje na temat współpracy obu marek były prezentowane już kilka miesięcy temu na Milan Design Week 2018.

źródło: Natuzzi.com