Świat ewidentnie zmierza ku wirtualnej rzeczywistości, więc potrzebuje adekwatnych narzędzi do kontroli cyfrowego świata. Goglom VR towarzyszą już bardzo precyzyjne kontrolery do rąk, a niektóre są w stanie rozpoznawać także ruchy poszczególnych palców. Logitech VR Ink Pilot Edition to rysik do tworzenia w VR, dzięki któremu działanie z wirtualnymi warstwami, modelami i trójwymiarową przestrzenią ma być łatwiejsze.

Logitech VR Ink Pilot Edition - przestrzenny rysik

Logitech VR Ink Pilot Edition – dla kreatywnych

Obserwuję rynek VR od jego samego początku, a mam tu na myśli rozwój Oculusa i pierwszych adapterów do smartfonów (jeszcze sprzed ery Cardboarda) i muszę potwierdzić, że developerzy aplikacji oraz producenci hardware’u nie odpuszczają. Mamy lepszą jakość obrazu, komfort noszenia „hełmu”, ale też kontroli wirtualnego środowiska. Logitech postanowił przygotować coś dla artystów, architektów i inżynierów, którzy pracują przy modelowaniu i tworzeniu prototypów 3D. Rysik VR ma dostarczyć intuicyjności i wygody podczas działania w VR przez precyzyjną synchronizację.

Czy jest zapotrzebowanie na takie wyroby? Bardzo możliwe, że będzie, gdy gogle naprawdę upowszechnią się w pracowniach i laboratoriach. Projekt Logitech nie jest pierwszym podejściem do tego tematu. W 2017 roku pisałem na blogu o rysiku 3D Massless, ale wtedy ten bazował na zewnętrznych czujnikach śledzenia go w przestrzeni (tak jak pierwsze generacje bardziej zaawansowanych gogli). VR Ink Pilot Edition ma być niezależny i analizowany w ruchu jak współczesne kontrolery. Stąd to charakterystyczne zakończenie stylusa.

Logitech VR Ink Pilot Edition - przestrzenny rysik

Logitech VR Ink Pilot Edition dla Steam VR

Pierwsza generacja rysika Logitech ma być przeznaczona dla konkretnego klienta i na początek bez przeznaczenia na rynek konsumencki. Gadżet korzysta z trackingu Steam VR, więc na pewno będzie kompatybilny z goglami Vive oraz Valve Index. Oculusy nie zostały zatem włączone. Na obudowie rysika są oczywiście przyciski, by można było łapać i obracać trójwymiarowe przedmioty i wygodniej poruszać się z modelami 3D. Jest też rodzaj mini touchpada oraz możliwość tworzenia „na płasko” (2D), czyli jak normalnym rysikiem. Gdzie wykorzystamy VR Ink Pilot Edition? Póki co Logitech prosi developerów o przygotowywanie aplikacji, by nadać rysikowi większy sens.

Z tego powodu producent chce rozesłać swój produkt w limitowanej serii do firm tworzących oprogramowanie VR, podpowiadając koncepcjami jego użycia. Generalnie potencjał jest. Cena nie została ustalona, ale pierwsze sztuki mają docierać do zainteresowanych już pod koniec roku.

źródło: Logitech