Super Soco TS
Test elektrycznego motoroweru Super Soco TS

Kilkanaście tygodni temu jeździłem Super Soco TS. Moje wrażenia przeczytacie wchodząc w link dołączony po lewej stronie. Elektryczny motorower spisywał się bardzo fajnie i trochę mi go nawet brakuje. Marka przypomina o sobie nowościami, które zaprezentowano na europejskich targach motocyklowch EICMA 2019 w Mediolanie. W 2020 roku do sprzedaży mają trafić nowe skutery CPx, Emax VS1 i CUx oraz nowa wersja wspomnianego wyżej TS w edycji x.

Elektryczne skutery CPx, Emax VS1 i CUx

Super Soco ma w swojej ofercie już kilka elektrycznych skuterów w klasie 50 cc. To typowe modele dla każdego, nie wymagające praktycznie żadnych uprawnień przy pełnoletności. To sprawia, że pojazdy te cieszą się sporą popularnością. Nie są drogie, a dowiozą z punktu A do punktu B szybciej od komunikacji miejskiej. Do tego sprawdzą się do poruszania po okolicy. Elektryczne odmiany tych jednośladów widzimy na ulicach coraz częściej, ale głównie w ramach wypożyczalni. Super Soco też przystosował swojego CUxa do e-sharingu. Model ten otrzymał nowe malowanie. Na razie wypożyczanie elektryków od Super Soco jest możliwe głównie w Mediolanie, ale Włochy to typowo skuterowy rynek.

Do stajni Super Soco przybył całkowicie nowy przedstawiciel – CPx to pierwszy w ofercie elektryczny skuter w klasie 125 cc. Nowe parametry to lepsze wyniki w praktycznie każdym obszarze. Silnik ma 171 Nm, zasięg 140 kilometrów i 90 km/h maksymalnej szybkości. Oczywiście przy agresywnej jeździe nie uda nam się przejechać tyle, ile podano, ale producent podaje, co jest możliwe do osiągnięcia. Przypomnę, że tego typu skuterami można jeździć z prawem jazdy kategorii B, posiadanym co najmniej 3 lata. CPx zmieści dwa akumulatory (60V/45A). Każdy to ok. 70 km zasięgu – stąd łącznie do 140 km. Ze specjalnym superschargerem jeden podładuje się w 3.5 godziny. Silnik Boscha 4000W i wysoki moment obrotowy zawstydzą spalinowych konkurentów.

Emax VS1 to z kolei model bardziej dostawczy. Jednostka, która ma zabrać więcej niż tylko kierowcę. Został oczywiście specjalnie zaprojektowany i przystosowany do jazdy z towarem. Z przodu kosz o ładowności 30 kg (70 litrów pojemności). Z tyłu bagażnik. Łącznie można załadować nawet 150 kg i to nie licząc samego kierowcy. VS1 ma chyba ten sam silnik, który przed chwilą przedstawiłem w CPx.

Motorower Super Soco TSx

Motorower Super Soco TSx

Czas na elektryczny motorower. Zerknę, co Super Soco zmieniło względem modelu, którym miałem przyjemność podróżować. Producent zapewnia, że pojazd będzie „jeszcze bardziej drapieżny”. Model, którym ja jeźdizłem był zrywny, więc jeśli jeszcze coś poprawiono, to będzie naprawdę nieźle. Super Soco TSx to przede wszystkim mocniejszy silnik (Bosch 3000W). Na razie podano tylko, że będzie szybciej i mocniej. Nie wiem jak bardzo poprawią się osiągi. Baterie jednak zaoferują te same wyniki co poprzednio – 160 km maksymalnego przejazdu na dwóch akumulatorach. Ograniczenie oczywiście do 45 km/h (z opcją odblokowania). Wariant „x” ma lekko odświeżony design. Zachowuje agresywne i sportowe cechy stylistyczne poprzednika, którym dodano trochę podkreślających detali. Nie są znane jeszcze polskie ceny. Znalazłem jedynie info o niecałych 3700 euro z ten ostatni. Liczę, że „x” będzie już współpracował z aplikacją mobilną na smartfony.

źródło: Super Soco