Sonos rozszerza ofertę w stylu Philips Hue, czyli stosuje strategia wyjścia na zewnątrz. Wewnątrz domu koncepcje się wyczerpują, a przecież w ogrodzie i poza budynkiem jest sporo do zaoferowania. Odporne na warunki atmosferyczne odmiany tych samych modułów to szansa na znalezienie kolejnych klientów (i zwiększenie zarobków). Sonos stworzył głośniki Sonos Architectural na zewnątrz i do zabudowy wspólnie z Sonance.

Sonos Architectural

Sonos + Sonance = głośniki na zewnątrz

Odsłuch muzyki w ogródku nie jest dziś trudny w dostępie. Bezprzewodowe głośniki pozwalają na odtwarzanie ulubionej muzy pod tzw. chmurką. Są mniejsze i większe odmiany, lepszej i gorszej jakości. Sonos zechciał rozwinąć usługi swojego multi-roomu po swojemu i skonstruował warianty głośników montowanych w suficie lub na zewnątrz. W ten sposób dźwięk rozejdzie się także poza domem i to w dokładnie ten sam sposób co wewnątrz budynku (oczywiście nie licząc akustyki). Modele montowane w ścianach lub suficie to propozycja instalacji wewnątrz, uatrakcyjniająca efekt wystroju. Ukrywa nagłośnienie.

Sonos Architectural In-Wall

Sonos Architectural Outdoor

 

Odwiedzając przeróżne targi audio/video, zauważam, że sprzęt audio do ogrodu to atrakcyjna część oferty wielu różnych marek. Sonos do tej pory nie był w tym segmencie obecny. Wchodzi do niego w ramach nowej linii wyrobów. W ich zbudowaniu pomogło Sonance.  Sonos Architectural to na początek trzy modele: In-ceiling, In-wall i Outdoor. Dwa do zabudowy i jeden zewnętrzny. Razem z poprzednim portfolio obejmą jeszcze większy obszar naszego domu. Integracja jest możliwa dzięki Sonos Amp, który połączy je z resztą systemu obsługiwanego aplikacyjnie. To modułowe podejście z opcją budowania podobnych ustawień, ale z ekstra przestrzenią, czyli tą zewnętrzną. Producent obiecuje odpowiednią jakość i basy. Warto zauważyć, że firma ma nadzieję rozwinąć ofertę dzięki instalatorom (oraz pewnie także architektom), którzy projektują systemy dla klientów.

System Sonos będzie pewnie rozszerzał propozycje z serii Architectural. Pierwsze trzy warianty wyceniono odpowiednio na 599$, 599$ i 799$. Mają wejść do przedsprzedaży 26 lutego, a zadebiutują gdzieś w kwietniu.

źródło: Sonos.com