Valve Knuckles

Valve przedstawiło niedawno pierwsze wieści na temat Steam VR Home, czyli miejsca do przebywania w wirtualnym środowisku, które ma pomóc platformie wejść w erę VR. Dzisiaj, w bardzo nietypowy i nieoczekiwany sposób, przedstawiło pierwsze wieści na temat kontrolera ruchu, który będzie pomagał obsługiwać wirtualną rzeczywistość na Steamie. Knuckles to para kontrolerów, które umożliwią precyzyjną nawigację w VR i to z elementami wyczuwania poszczególnych palców.

Fani świata VR długo czekali na pierwsze konkrety i te w końcu się pojawiły. Valve rozpoczęło wysyłkę kontrolerów do pierwszych developerów, by ci zaczęli pisać aplikacje i gry z ich uwzględnianiem. Po cichu wrzucili też opis ich możliwości do sieci w dziale dla programistów. To oczywiście wciąż zestawy developerskie, ale już odsłaniające swoje możliwości. Najefektowniej prezentuje się w nich obsługa palców. Tak, poszczególnych palców leżących na kontrolerach.

tekst alternatywny

Mamy tutaj urządzenia do założenia wokół dłoni, co umożliwi operowanie całym nadgarstkiem i wszystkimi palcami. System mocowania jest regulowany, więc uniwersalny. Ma to pozwolić na lepszą interakcję z modelami 3D, bez skupiania się na utrzymywania sprzętu w rękach. Obecne rozwiązania nieco ograniczają nam ruch, bo musimy je trzymać. Manewrowanie jest zatem słabsze. Valve Knuckles sobie z tym poradzi. Kontrolery wyposażono w dotykowe obszary pod praktycznie każdy palec. Śledzone jest ułożenie całej dłoni w przestrzeni, ale i poszczególnych palców.

tekst alternatywny

Zwiększy to sposób poruszania się oraz sterowania w VR i to w sposób znaczny. Analizowane jest ułożenie każdego palca, czyli w systemie jakiego pożądali wszyscy użytkownicy technologii Virtual Reality. Taka kontrola jest obecnie opracowywana przez wielu producentów, ale nie została jeszcze dostarczona w ergonomicznym formacie. Knuckles maj szansę stać się pierwszymi takimi. Metoda i technika jest oryginalna i jeszcze dotąd nie stosowana. System wydaje się być też naturalny i intuicyjny. Na razie Valve instruuje i uczy obsługi kontrolerem. Pełny przewodnik znajduje się na oficjalnej stronie sekcji Steam VR. Nie wiadomo kiedy wejdzie do sprzedaży i ile będzie kosztować, ale jedno jest pewne: przyspieszy rozwój kontrolerów VR.

źródło: Steam VR