Większość aktywnych łączy czas spędzany na treningu z muzyką. Podobnie jest i w moim przypadku. Jak wybieramy się na dłuższą sesję biegową, to lubimy posłuchać ulubionych kawałków. Badanie wykazują też, że słuchanie muzyki podczas biegu wyzwala w nas więcej energii. Podobno. Zapewne zależy to również od rodzaju dźwięków i rytmu bitów. Nic więc dziwnego, że smart watche i sportowe opaski mają zwykle opcję kontroli multimediów z poziomu nadgarstka. Tak jest wygodniej, a integracja pasuje bardzo do potrzeb sportowców. Adidas wraz ze Spotify przygotowali własną apkę dla aktywnych.

Adidas Go to programik na iPhone’a, który korzysta z potężnej bazy Spotify, gdzie promuje się już mnóstwo artystów (choć nie wszyscy). Muzykę online możemy wykupować tam w formie abonamentu, więc mamy dostęp do większości utworów. Takie opcje to szansa na dobranie muzyki niemal na każdą okazję. W przypadku Adidas Go będzie to dostosowanie rytmu audio do naszego poruszania się. Wykorzystany zostanie tutaj akcelerometr smartfona Apple, a muzyka odtwarzana z katalogu Spotify ma być adekwatna do naszego tempa. Chodzi o ilość bitów na minutę, która ma pokrywać się z naszym rytmem biegowym.

Wyobrażacie sobie chyba muzę idealnie zsynchronizowaną z waszym biegiem? Prawdopodobnie nie będą to koniecznie ulubione kawałki, ale muzyczka będzie adekwatna do aktywności. Jeśli wierzyć badaniom, o których wspomniałem wcześniej, być może będzie to miało wpływ na nasze wyniki. Jeśli nie, to i tak warto obadać jak to działa. Przy okazji poznamy nową muzykę, a aplikacja ma zapewnić dobieranie propozycji na podstawie naszych playlist i lubionych wykonawców/kategorii. Także lokalnie przechowywana muzyka na iPhonie może wciąż udział w zabawie. Po treningu można w programie zapisać także przebyty dystans, czas, tempo, a nawet miCoach Runscore znany ze sportowych programów Adidasa. Aplikacja na iOS jest bezpłatna. Nie wiadomo na razie nic o wersji na inne platformy.

Jeszcze jedna istotna informacja na koniec: użytkownicy Adidas Go mają otrzymać tygodniowy dostęp do usług Spotify Premium, więc poznają zalety działania muzyki przez streaming.

źródło: Adidas, AppStore via engadget.com