Adidas Zone

Nie wiem jak wygląda to w innych krajach, ale u nas zwolnienia z WFu są normalką. Nie jest to zjawisko nowe, gdyż jeszcze w latach dziewięćdziesiątych, gdy ja chodziłem do podstawówki, koledzy i koleżanki nie ćwiczyli na zajęciach sportowych. Patrząc na statystyki otyłości w innych krajach, podobne przypadki musi być normą. W czasach rozwoju naręcznych trackerów aktywności dziwi brak przystosowanych gadżetów właśnie do tej sytuacji. Wydaje się, że Adidas spróbuje coś zmienić. Marka nie oferowała żadnego nowego urządzenia analizującego aspekty zdrowotne od czasu bransoletek Smart Run i Fit Smart, więc jest okazja do przypomnienia o możliwościach.

Projekt Adidas Zone różni się nieco podejściem od innych bransoletek/sportowych zegarków, choć jego działanie jest bardzo zbliżone. Zwłaszcza cel jest nieco inny. Pod lupę wzięto uczniów, a w szczególności ich lekcje wychowania fizycznego. Naręczne modele mają pomóc wuefistom i trenerom lepiej obserwować swoich podopiecznych. Przede wszystkim ich zdrowie. Producent związał się w zeszłym roku z Interactive Health Technologies (IHT), które zajmowało się analizami zdrowia dzieci od przedszkoli, aż po szkoły średnie. Adidas chce usprawnić ich badania o dostarczenie swoich bransoletek z czujnikami.

Adidas Zone IHT

Mają być stosowane podczas lekcji WFu i monitorować pracę serca. Dane mają trafiać do chmury, gdzie będą przetwarzane. Informacje mają pomagać nauczycielom dobierać treningi i ćwiczenia pod kątem stref wydolności. Strefy wysiłku opierane są na pracy serca i stosowane od dawien dawna wśród sportowców. Dzieciom można już oferować zbliżone podejście, choć nie w celach poprawy wydajności organizmu, a bezpiecznemu ruchowi. Doczytałem, że już wcześniej efekty prac IHT dały wzrost zainteresowania ruchem wśród dzieciaków (USA), więc naręczne urządzenia mogę wyniki jeszcze podnieść.

Mimo, że projekt dotyczy lokalnej społeczności Stanów Zjednoczonych, to warto o niej napisać. Metoda angażuje dzieci i pozwala zdobywać klasom nagrody, co mobilizuje do zwiększonego ruchu. Taki format sprawdził się w wielu innych rozwiązaniach, więc ma potencjał. To sprytny pomysł na ograniczanie otyłości i braku ruchu wśród najmłodszych i nastolatków, ale na konkretniejsze wyniki programu Spirit trzeba będzie trochę poczekać. Prawdopodobnie Adidas zechce wdrożyć pomysł także poza USA. Większość smart zegarków dla dzieciaków posiada opcje motywacji do ruchu – to cieszy. Całość zwiększa świadomość dzieci i samych rodziców na tematy zdrowotne (ruch to zdrowie).

źródło: IHT via slashgear.com