Kiedyś zaznaczałem, że wkrótce czujniki w smartwatchach wykorzystane zostaną do przeróżnych gier. Od pewnego czasu inteligentne zegarki biorą udział w grach jako kontrolery ruchu. Taki Apple Watch dopiero od watchOS 2 jest otwarty na projekty developerów third-party, więc powoli ciekawsze aplikacje zaczną pojawiać się w AppStore. Chyba jedną z pierwszych, które przekształcą zegarek z Cupertino w kontroler ruchu, jest Bowling Central od Rolocule Games (są znani z wykorzystywania smartfonów jako kontrolery do gier). Teraz czas na ubieralne gadżety. Apple Watch na nadgarstku będzie częścią kręgli. Pobawimy się tak samo, jak kiedyś na Nintendo Wii, ale bez konieczności trzymania pilota w dłoni.

Inteligentny zegarek ma wystarczająco dużo czujników, by działać podobnie do sprzętu Nintendo (czy Move od Sony). Wykorzystany będzie głównie akcelerometr urządzenia. Konieczne będzie jeszcze posiadanie Apple TV, bo autorzy zapowiedzieli, że taka wersja gry będzie najwygodniejsza. Grę zainstalujemy na iPhonie lub iPadzie, sparujemy przez AirPlay z Apple TV i można będzie machać ręką z wyimaginowaną kulą do kręgli. Otrzymamy namiastkę prawdziwej gry. Wcześniej Rolocule dostarczyło nam podobnej zabawy przez smartfon trzymany w ręce (Bowling, ale i Tenis). Motion Tennis zyskał kompatybilność z Androidem w marcu (w tym wsparcia dla konkurencyjnego dla Apple Watch systemu Android Wear).

iOS był pierwszy, ale ograniczone projektowanie aplikacji na Watcha nie dawało takich możliwości jak teraz. Autorzy pokazali już działające demo, a niebawem udostępnią je w sklepiku. Firma planuje wydać grę bezpłatnie (wcześniejszy koszt to kilka dolarów). Aktualizacja ma dodać również grę w trybie multiplayer, czyli zabawę dla wielu osób – każdy ze swoim kontrolerem (smartfonem). Prawdą jest, że Apple Watch i Android Wear nie zrewolucjonizują jeszcze rynku gier, ale ich kolejne generacje mogą dodać sporo nowych możliwości.

źródło: bowlingcentralgame.com via techcrunch.com