W poprzednim wpisie zwracałem uwagę na okres reklamowy w przerwie finałowego meczu o Super Bowl ligi NFL. W tym czasie emitowane są rekordowo drogie bloki reklamowe, w których każda większa światowa marka chce wziąć udział. W Polsce zainteresowanie footballem amerykańskim jest coraz większe, mamy nawet ligę, w której bierze udział spora liczba klubów z całej Polski. Na Stadionie Narodowym odbył się również mecz, który promował dyscyplinę w naszym kraju. Tymczasem większość mieszkańców Stanów Zjednoczonych „Super Niedzielę” spędzi przed telewizorem z jedną ręką w misce chipsów i drugą ze smartfonem w ręku.

W związku z tym warto przybliżyć kilka ciekawych aplikacji dostępnych na systemy mobilne. Co warto zainstalować przed 47. finałem Super Bowl?

Dla tych, których interesuje jak do finału dotarły drużyny Baltimore Ravens i San Francisco 49ers polecam pobranie aplikacji ligi: „NFL 12′ International”. Znajdziemy tam wyniki spotkań, skróty, newsy i najważniejsze informacje dotyczące footballu amerykańskiego.

Jest również wersja aplikacji dla kibiców i fanów spoza USA, by też mogli oglądać i analizować mecze – wymaga płatnej subskrypcji. Aplikacja „NFL Game Pass” została przygotowana dla smartfonów i w wersji na tablety, pozwala na oglądanie meczów online. Możemy obejrzeć streamy na żywo z meczów presezonowych oraz tych z sezonu zasadniczego, ale również poprzednich spotkań w trybie VOD (Video on-demand). Oprócz tego znajdziemy podstawowe wyniki, program spotkań, statystyki i pełne analizy. Mecz o Super Bowl jest finałowym spotkaniem rozgrywek, więc aplikacja dotyczy już minionego sezonu.

Zainteresowanie wydarzeniem jakim jest Super Bowl jest bardzo duże, więc została przygotowana również specjalna, dedykowana 47 edycji finału aplikacja XLVII Super Bawl Guide App. Darmowy program to przede wszystkim zbiór informacji na temat oficjalnych eventów związanych z finałem na terenie stanów zjednoczonych, lokalnych restauracji czy punktów. Jeśli ktoś z was wybiera się ze znajomymi na mecz, warto zaopatrzyć się w tę apkę. Powiadomienia „push” pomogą śledzić wydarzenia tego dnia, możemy też powiązać z nimi nasz kalendarz w smartfonie.

Amerykanie mają jeszcze do dyspozycji aplikację Super Bowl XLVII Official NFL Game Programe, której my nie znajdziemy w naszym, polskim App Store. Kosztująca ok 10 dolarów aplikacja waży ponad 1gb, więc twórcy zwracają uwagę na korzystanie przy jej pobieraniu z punktów Wi-Fi. Znajdziemy w niej wiele materiałów dotyczących obu klubów biorących udział w finale. Drogę do finału, najlepsze momenty z kończącego się sezonu w formie materiałów video od NFL, a także inne multimedia.

Na koniec zostawiłem aplikację związaną z tzw. „halt-time show”, czyli przerwą w spotkaniu, która wykorzystywana jest na reklamy. Wiele znanych marek szykuje, specjalnie na ten moment, oryginalne spoty reklamowe, które na długi czas pozostają w pamięci widzów. Super Ads: Super Bowl Commercials znajdziemy w sklepiku Apple, ale żeby cieszyć się jej zawartością musimy wydać niecałe 2 Euro. Aplikacja dostosowana jest do mniejszych ekranów urządzeń z iOS (iPhone i iPod Touch) i zawiera ponad 200 Super Bowlowych reklamówek. Obejrzymy najlepsze z najlepszych z ostatnich czterech dekad, ale również wszystkie te z okresu 2006-2012. Zapewne, po dzisiejszym finale, pojawią się też najnowsze tegoroczne spoty. W aplikacji możemy zastosować filtry, które pozwolą nam wyszukać reklamówki po nazwie marki, którymi potem możemy dzielić się na popularnych portalach społecznościowych lub mailowo.

Poniżej zamieszczam jeszcze zapowiedź dzisiejszego finałowego meczu o Super Bowl 2013: