Ubieralnych urządzeń do monitorowania stresu jest bardzo dużo. Prawie każdy tracker ma jakąś funkcję, która analizuje stres. Przeważnie na podstawie pracy serca, czyli zmian w tętnie, które pasuje do wzorców w algorytmach. Część dodaj jeszcze pomiary oddechu. Kilka smart zegarków ma nawet aplikacje do relaksowania ciała, czyli obniżanie pulsu przez ćwiczenia oddechowe. U-Check-It wykorzysta do śledzenia stresu czujniki poziomu kortyzolu.

U-Check-It

Naręczny U-Check-It to moduł analizujący stres w czasie rzeczywistym na podstawie odczytów kortyzolu, czyli hormonu wytwarzanego przez organizm w trakcie naprawdę złego samopoczucia. Jest nawet nazywany hormonem stresu, co zresztą odpowiednio go określa. Wszystkie wearable do monitorowania nastroju docelowo starają się obniżać jego wytwarzania przez wspomniane wyżej działania. Gadżet, o którym piszę teraz, jest w stanie wskazać konkretne informacje na temat organizmu, a to z kolei powinno pozwolić na walkę ze stresem w sposób zdecydowanie lepszy.

Zawsze jeśli mamy wgląd w wyniki z precyzyjnym przekazem, lepiej odnosimy się do analizowanej sytuacji. Producent chce te informacje przekuwać w odstresowywanie. Proponuje sugestie oraz sposoby reakcji przez tzw. biofeedback. Do tego posłuży aplikacja mobilna na smartfony z systemami iOS lub Androidem. Sam sprzęcik będzie miał własny ekranik i już sam podgląd poziomu kortyzolu pozwali lokalizować źródła naszych nerwowych sytuacji. Możemy ich w ten sposób unikać lub lepiej przygotowywać nie nie organizm. W apce można logować dane z dnia, by potem lepiej przeanalizować momenty wpływające na produkcję kortyzolu. Autorzy prezentują na przykład korelowanie wyników z obranym treningiem. Od dawna mówi się, że aktywność zawsze pozytywnie wpływa na umysł. Teraz można to faktycznie sprawdzić.

Cały mechanizm posiada slot z czytnikiem na próbki (ze śliny). Prototyp pojawił się w crowdfundingowym portalu Indiegogo, gdzie szuka środków na realizację. Jeśli start-upowi się uda to wejdzie z wyrobem na rynek w okolicach lipca 2018. U-Check-It to dość specyficzny projekt, kierowany do wybranej klienteli. Stąd właśnie start w kampanii w serwisie zajmującym się zbiórką pieniędzy pośród najbardziej zainteresowanych.

źródło: Indiegogo