Gdy kilka lat temu Premium Mobile startowało na polskim rynku, miałem okazję ocenić jego ofertę osobiście. Trochę nawet jako jeden z pierwszych insiderów. Niedługo po testach kończyła mi się akurat umowa z poprzednim operatorem (tak, jednym z tzw. wielkiej czwórki), więc mając w pamięci pozytywne odczucia z okresu testowego, postanowiłem skorzystać z usług na dłużej. Początkowo z myślą o daniu sobie czasu na znalezienie dopasowanej oferty innego operatora. Okazało się jednak, że z Premium Mobile korzystam do dzisiaj.

W tym wpisie podzieliłem się swoimi wrażeniami z kolejnych lat użytkowania sieci (a właściwie sieci Plus GSM, na której działają).

Premium Mobile – zaskakujący wyniki raportu

Premium MobilePrzyznam szczerze, że nie śledziłem specjalnie dalszych losów Premium Mobile. Przynajmniej tych spoza wieści płynących od operatora do swojej bazy klientów. Ostatnio jednak natrafiłem na raport dotyczący przenoszenia numerów między operatorami w 1. kwartale 2021 roku. Według danych zgromadzonych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej Premium Mobile  w tym roku w bilansie przenoszenia numerów jest na 2. miejscu, przeganiając największych operatorów.  Liczba przeniesionych numerów nie wydaje się może imponująca, ale to, że klienci nie odchodzą, obrazuje zadowolenie ze świadczonych usług. Przykładowo  jeden z wielkich operatorów pozyskał w tym samym czasie 66 tysięcy, a stracił 69 tysięcy klientów zamykając kwartał mocno na minusie.

Tak dobry wynik nie może być przypadkiem. Jest przecież kilku innych bezpośrednich rywali, z którymi Premium Mobile konkuruje. Marka utrzymała atrakcyjne pakiety, rozwinęła też usługi o internet mobilny oraz posiada sprawną obsługę zamówień. Numer przeniesiemy online (jeśli jest tak, jak było trzy lata temu w moim przypadku to wszystko pójdzie sprawnie i szybko). Umowę i kartę SIM przywozi kurier. Do tego na stronie jest panel też klienta, przez który można wygodnie rozliczyć faktury. 

Co się zmieniło przez ten czas u mnie?

Jestem blogerem technologicznym, więc z roku na rok rośnie u mnie zużycie pakietu danych, no i przybywa w telefonie aplikacji korzystających z netu. Z racji samych kampanii blogowych dla moich klientów (często wymagających działań w terenie), patrzę również na niezawodność połączenia. Poza sporadycznymi przypadkami (ale takowe miałem u każdego operatora) nie miałem problemów z łączem. Warto jednak sprawdzić zasięg sieci przed zakupem usług. Firma daje taką opcję na swojej stronie internetowej. Ja zamieszkuję stolicę, więc o pokrycie masztami martwić się nie muszę.

Premium Mobile

Czy oferta Premium Mobile jest dla mnie nadal atrakcyjna?

Zwykle, gdy używamy określenia „nic się nie zmieniło” brzmi to, jak stagnacja. W Premium Mobile pakiety usług były jednak na tyle atrakcyjne, że ich utrzymanie na dotychczasowym poziomie uznaję za sukces.

Obecnie korzystam z pakietu Freedom2 i za te 24,70 (minus rabaty na kolejne numery) spokojnie mieszczę się w zaproponowanych 20 GB. W domu i tak przepinam się na Wi-Fi, więc kontroluje sobie pakiet danych komórkowych. W terenie dość sporo korzystam ze Spotify, ale jeszcze nie zdarzyło mi się cierpieć z powodu lejka. W wyższym pakiecie jest 30 GB za 29,70 zł, więc gdybym potrzebował, jest szansa na rozbudowę danych, a ogólny koszt abonamentu nadal będzie niski. 

Wszystkie dostępne pakiety możecie sprawdzić klikając -> TUTAJ <-

W ofercie jest kilka elementów, które warto docenić. Według mnie najważniejsza jest jednak wolność wyboru. Nawet nie chodzi mi o różnorodność samych pakietów (możemy je elastycznie zmieniać, nawet wybierając tańszą ofertę), ale o czas trwania umowy. Nie wiążemy się z operatorem na długi okres, więc nie tylko mamy przystępne warunki cenowe, ale i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie.

Miesięczny okres wypowiedzenia daje większą swobodę. Podobnie mam z umową Internetu stacjonarnego w swoim mieszkaniu. Tu również znalazłem na rynku odpowiednią usługę, więc w kwestiach usług internetowych jestem wolny. Korzystam z różnych operatorów (Premium Mobile na smartfonie i innej firmy związanej z telewizją w ramach Internetu stacjonarnego). W obu przypadkach mogę w dowolnym momencie (oczywiście ze standardowym miesiącem wypowiedzenia) zakończyć współpracę. Czy to z uwagi na przeprowadzkę, czy lepsze warunki konkurencji. Akurat wydaje mi się, że w obu przypadkach znalazłem najlepsze możliwe, więc nie będzie takiej potrzeby, ale zawsze dobrze jest mieć pod tym względem poczucie komfortu.

Moja lista „naj” w Premium Mobile

Operator utrzymał praktycznie wszystkie swoje najlepsze rozwiązania, jakie mi oferowano kilka lat temu. Nie miałem przez ten czas większych powodów, by szukać dla nich alternatywy. Wszystkie są konkretne, a w efekcie synergii wciąż mnie przekonują. Poza tym, jak jest wygodnie, to nie trzeba się rozglądać za innymi ofertami. 

Postarałem się wskazać, które z korzyści są najważniejsze z mojego punktu widzenia (kolejność nie jest przypadkowa, więc może być lekko subiektywna):

  1. Brak długookresowej umowy (tylko miesięczny okres wypowiedzenia) – czyli jest wolność, w każdej chwili mogę odejść, jeśli znajdę korzystniejszą ofertę.
  2. Atrakcyjne ceny pakietów – szczególnie przy zniżkach przy rozbudowie o kilka numerów (jak w moim przypadku)
  3. Premium Mobile działa na sieci masztów Plus GSM z nawet LTE Advanced – mam gwarancję połączenia
  4. Dostępna technologia 5G – można z niej korzystać na razie w najwyższych abonamentach
  5. Kilka pakietów gigabajtów (jest elastycznie w zakresie danych)
  6. Umowę można podpisać przez kuriera – nie trzeba czekać w kolejce
  7. Są SMSy o płatnościach – nie lubimy płacić, ale dobrze jest mieć przypomnienia

Są jeszcze dwa ciekawe rozwiązania, z których nie miałem jeszcze okazji skorzystać, ale mogą się w każdej chwili przydać.

  1. Możliwość niedrogiego uzupełnienia brakujących gigabajtów (jeśli pod koniec miesiąca coś nas zaskoczy i wyczerpiemy limit)
  2. Są pakiety typowo internetowe (FreedomNet Dom do użytku bardziej stacjonarnego lub FreedomNet 25 dla mobilnych urządzeń, np. tabletów lub laptopów)

Zasięg pemium mobile

Co jeszcze przekona nowych klientów?

Cały czas prezentuję własne stanowisko, ale zacząłem też myśleć oczami pozostałych klientów. Na co ja zwróciłbym teraz uwagę, gdybym właśnie teraz przenosił numer do Premium Mobile? Z drobniejszych, ale mogących mieć wpływ na odbiór całości usług, dopisałbym tutaj jeszcze:

  • możliwość pozostawienia numeru kontaktowego na stronie Premium Mobile (operator oddzwoni na swój koszt)
  • komunikacja przez Messengera (w formie chatu tekstowego – lubianej przez wielu opcji)
  • możliwość oceny zasięgu sieci na stronie operatora (ze wskaźnikami dot. działania wewnątrz budynków)
  • obsługa jakości połączeń HD Voice (wyraźniejszy przekaz)
  • kod SMS do sprawdzenia licznika zużycia danych internetowych
  • program ambasadorski  (dodatkowe środki za polecenie sieci)

Gdybym miał się do czegoś przyczepić do Premium Mobile, to byłaby to dwie kwestie:

Dla wielu osób wadą będzie brak telefonów w ofercie, czyli możliwości budowania abonamentów z uwzględnieniem rat za urządzenie w cenie comiesięcznych opłat. Tutaj więksi gracze wygrywają, no ale to więksi gracze. Pewnego rodzaju wyjściem naprzeciw jest tu łączenie zniżek na start przy zakupie wybranych smartfonów w sieciach sklepów RTV. Mówimy tu jednak bardziej o dodatku do telefonu. Na szczęście dzisiaj smartfon można kupić na raty 0%, więc po co na siłę wiązać się z operatorem? Ja właśnie z tego powodu wzrok skierowałem na mniejszego operatora, który nie zmusza mnie do podpisywania długich umów. 

Zauważyłem też w tabelach opłat, że roaming w Unii Europejskiej jest dodatkowo płatny, więc trzeba doliczyć te koszty podczas wyjazdów. Nie będą jednak wysokie, bo to 4-8 groszy za minutę połączenia. 

I na koniec jeszcze spontaniczny speed test (lokalizacja przypadkowa):

Premium Mobile – czy wciąż polecam?

Wrócę jeszcze do raportu UKE, do którego linkowałem na początku. Już sama obecność operatora w zestawieniu pokazuje, że marka nie jest już tzw. „no-namem”. Widnieje obok dużo bardziej znanych firm, pomimo tego, że ich reklamy nie są emitowane w radio ani TV. Gdy ja rozpoczynałem korzystanie z usług Premium Mobile (praktycznie na samym początku istnienia operatora), marka ta była mało rozpoznawalna. Nadal należy do grona mniejszych graczy, ale w ciągu kilku lat wypracowała sobie sprawdzoną opinię. Klienci zwykle muszą przekonać się do nowych usługodawców, co myślę, że marce się udało. W ostatnim bilansie wspomnianego raportu Premium Mobile zajęło drugie miejsce w bilansie zaraz za Orange. Jest zatem w doborowym towarzystwie.

Do kogo kierowana jest oferta Premium Mobile? Na pewno do wszystkich, którzy preferowali tańsze usługi pre-paidowe. Zamiast martwić się o zasilanie konta, można tutaj rozważyć niewielką, choć stałą, opłatę za odnawialne co miesiąc pakiety danych i nielimitowane połączenia. Mocno skorzystają klienci, którzy zbudują sobie pakiet rodzinny. Tu oferta wygląda najkorzystniej (sam w ten sposób połączyłem cztery numery). Zarówno dla samych odbiorców, jak i usługodawcy, który zwiększy bazę o kolejnych klientów. Ja Premium Mobile nie miałem przez trzy lata nic do zarzucenia, dlatego ze spokojem mogę tego operatora polecić, szczególnie osobom, które podane argumenty także przekonują. Jeśli zainteresowała Was oferta, pakiety znajdziecie na stronie.

Wszystkie pakiety  -> TUTAJ <-


Artykuł partnerski