Zadaniem plakatu filmowego jest zainteresowanie przechodnia, poinformowanie o nowym tytule w kinie, przekazanie możliwie dużo treści na temat filmu na statycznej grafice. Czy można dodać coś więcej do takiej tradycyjnej powierzchni reklamowej? Koreańczycy z południa pokazali, że można. Zwykły plakat kinowy rozszerzyli o moduł Wi-Fi, który znajduje się na papierze. Agencja reklamowa Cheil zaproponowała technologię, którą nazwała po prostu: Wi-Fi Poster.

Jak nie trudno się domyślić, chodzi tutaj o umożliwienie zaciekawionym, potencjalnym widzom, dostęp do materiałów video i dodatkowych informacji o filmie. W ten sposób, po zbliżeniu się do plakatu, gdy znajdziemy się w zasiędu sieci, na naszym smartfonie lub tablecie (czy innym urządzeniu z Wi-Fi), możemy obejrzeć zwiastun video w jakości HD, który promuje film. Pierwszym klientem, który wykorzysta nowy sposób przyciągnięcia klienta jest dystrybutor filmów CJ Entertainment. Wi-Fi Poster został rozmieszony w najpopularniejszym lokazlizacjach Seulu w Korei Południowej.

Taki plakatowy Wi-Fi Hotspot to bardzo ciekawy i oryginalny pomysł na zainteresowanie przypadkowych osób i uatrakcyjnienie reklamy. Do tej pory stosowano w takich przypadkach fotokody QR, które można w łatwy sposób nadrukować na plakat, chętni skanują kody swoimi kamerkami w smartfonach (specjalna aplikacja) i otrzymują link do materiałów w Internecie. Tam mogą obejrzeć wybrane materiały. W tym przypadku zbędne byłoby połączenie internetowe, wystarczy moduł Wi-Fi.

Rozwiązanie to pozwala też na zamówienie biletu na dany film, nie wiadomo dokładnie czy musimy mieć własny dostęp do Internetu, czy Hotspot udostępnia je dla zainteresowanych. Według pierwszych analiz, okazało się, że dzięki tej metodzie, zainteresowanie filmem na oficjalnej stronie głównej filmu, wzrosło o prawie 30%! Głównym celem rozwiązania, było połączenie tradycyjnych form przekazu z nowoczesnymi technologiami, a odbiorcą raczej młodsi mieszkańcy Korei Południowej.

Jak się okazuje, tradycyjne formy przekazu, także mogą odżyc w czasach najnowszych technologii, stając się przyciągającym medium. Plakat filmowy 2.0: Wi-Fi Poster pokazuje, że niedługo smartfon będzie podstawowym narzędziem w każdej dziedzinie i momencie naszego życia – zwłaszcza tam, gdzie można nas zaatakować reklamą. Poniżej możecie zobaczyć technologię w ruchu na przykładzie filmu The Berlin File. Czy dzięki Wi-Fi Poster, plakat jako najstarsza forma przekazu informacji, znów sprawi, że nie będziemy przechodzić obok niego obojętnie?

źródło grafik oraz informacji: YouTube, cheil.com oraz springwise.com