Podróżowanie bywa stresujące, zarówno jeśli chodzi o sam lot, jak i obawy o zagubienie bagażu, który często nie dociera do właściciela po podróży. Airbus wymyślił ciekawe rozwiązanie nazwane Bag2Go, łączące możliwości śledzenia GPS, chipów RFID oraz sieć 2G, do badania lokalizacji bagażu na lotniskach. Smartfon miałby kontakt z systemem, który logowałby bagaż i łączył z wybranym lotem po ID pasażera, a nawet potrafiłby pokazać na ekranie telefonu, kiedy nasza walizka jest otwierana! Airbus przygotowuje serwis we współpracy z siecią t-mobile oraz producentem walizek, firmą Rimowa.

Walizka Airbusa mogłaby być wysyłana serwisem typu door-to-door bez stresu i ryzyka, a śledzenie w czasie rzeczywistym pozwalałoby na obserwacje naszego bagażu. Prototyp wydaje się idealnym rozwiązaniem problemów z bagażami na międzynarodowych, wielkich lotniskach, gdzie system bagażowy jest bardzo skomplikowany. Aplikacja na iOS byłaby częścią tej koncepcji i dostępna do pobrania za darmo w AppStore. Rozwiązanie oparte na smartfonie i  chipach, przyspieszyłoby check-in na lotnisku.

Nie musielibyśmy troszczyć się o odbiór walizki tuż po wylądowaniu, w ten sposób koszty dowozu do hotelu mogłyby być tańsze niż zwykle. Projekt wciąż jest w fazie rozwoju, ale już pojawiają się pomysły związane z możliwością udostępniania walizek w usłudze wynajmu premium lub zakup własnej. Z uwagi na wczesną fazę prototypu, nie podano jeszcze kosztów wdrożenia takiego systemu, ani ceny wynajmu lub zakupu Bag2Go. Video prezentacja możliwości systemu pod linkiem: http://vimeo.com/67801379

British Airways także testuje swój system elektronicznego tagowania walizek.

EDIT: Jeśli jesteście zainteresowani działającym rozwiązaniem służącym do śledzenia bagażu, to polecam zbadać temat urządzenia TrakDot Luggage.

źródło: Australian Business Traveller, kanał Design Q (Vimeo) via MacRumors