W poprzednim wpisie napisałem o demonstracji systemu Apple CarPlay w nowym modelu Volvo XC90, który to ma umożliwić kierowcom lepszą i bardziej intuicyjną integrację systemu iOS z iPhone’a, iPoda Touch lub iPada z komputerem pokładowym pojazdu. Szewdzka firma jako pierwsza pokazała swój wariant obsługi aplikacji mobilnych na desce rozdzielczej. Na targach motoryzacyjnych w Genewie zademonstrowany będzie też system w Mercedesie. Niemiecka firma to kolejna marka chcąca wykorzystać nawigację systemową i usługi od Apple, wspierając mobilne urządzenia. Galeria zdjęć przekazuje jak to będzie wyglądać w najnowszym modelu klasy C.

Generalnie będzie to ten sam system jaki znajdziemy w Volvo, jednak umieszczony trochę wyżej na desce rozdzielczej. oprócz podstawowych funkcji, czyli obsługi map, wiadomości, multimediów i wydawania komend asystentowi Siri, producent dodał kilka własnych aplikacji. W przypadku Mercedesa warto zwrócić uwagę, że system Apple nie będzie jedynym jaki firma wykorzysta w pojeździe. Nadal będzie kontynuowana współpraca z Androidem i opcją MirrorLink. Walka zatem przenosi się teraz na wytwórców samochodów, gdzie jest dużo do ugrania (przypomnę, że Google też opracowuje swojego konkurenta Projected Mode). Wygodne połączenie smartfonów z autem to teraz bardzo pożądana funkcja dla klientów.

Myślę, że to bardzo ważne, aby samochody posiadały opcję komunikacji z wieloma systemami, gdyż te zmieniamy dużo częściej niż pojazd, więc ciężko byłoby uzależniać potem dobór przenośnego urządzenia pod kątem posiadanego wozu. Mercedes będzie kontynuował wsparcie dla swoich aplikacji takich jak Drive Kit Plus, Digital DriveStyle App, COMAND Online. Ciekawe jak podwójny system będzie się integrował sam ze sobą? Część oprogramowania to apki na Androida i mapy Google, natomiast Apple posiada swój zestaw rozwiązań.

Porównując umieszczenie ekranów na desce rozdzielczej pomiędzy Volvo a Mercedesem, ciężko na razie ocenić która z nich jest bardziej komfortowa i bezpieczniejsza dla kierowcy. W pierwszym przypadku mam wyświetlacz centralny, ale umiejscowiony niżej, niemiecki producent postanowił, że lepiej będzie zastosować ekran na wysokości zegarów i wskaźników nad kierownicą. Fotografie pokazują też, że panel do sterowania umieszczony między siedzeniami umożliwi poruszanie się po ekranie także bez potrzeby używania dotykowego ekranu. EDIT: Jest też oficjalne video z demonstracją funkcji:

źródło: twitter.com/MercedesBenz