W marcu miałem przyjemność pisać o nowej aplikacji na Androida – Flicolo, innowacyjnym programie dla uczestników festiwali oraz imprez, który pozwoli na tworzenie społecznościowych albumów z masowych wydarzeń. Najbliższym momentem do przetestowania apki będzie Tauron Nowa Muzyka w Katowicach.

Okres letni jest zwiastunem wielu festiwali plenerowych, dobrej muzyki i zabawy wśród kilku tysięcznej publiczności. W takich wydarzeniach jak np. Heineken Open’er uczestniczyło około 70 000 osób, a na minionym Coke Live bawiło się ponad 45 000 uczestników. Oprócz wiadomych korzyści jakimi są muzyka grana przez światowej sławy artystów oraz spędzanie czasu ze znajomymi, organizatorzy imprezy poszukują innych ścieżek zapewnienia rozrywki swoim uczestnikom.

Na przeciw oczekiwaniom zarówno organizatorów jak i uczestników wychodzi branża mobile. Nie każdy posiada aparat, bądź ma możliwość swobodnie zrobienia nim zdjęcia na festiwalu. Obecnie co 4 osoba, czyli 25% społeczeństwa posiada smartphona’a. Najczęściej są to osoby w wieku 16 – 30 lat (grupa stanowi 70% posiadaczy). Jak się okazuje 69% użytkowników wykorzystuje go do robienia zdjęć i dopiero w następnej kolejności, bo już tylko 48% osób, słucha na nim muzyki. Wiemy również, że co trzeci posiadacz smartphona ściąga i korzysta z aplikacji mobilnych. Aplikacje powoli stają się nie tylko źródłem chwilowej rozrywki, ale także elementem życia codziennego. W tym przypadku występują one jako narzędzie do swoistego live streamingu z wydarzeń albo przeprowadzania konkursów. Najlepszym tego przykładem jest aplikacja Instagram, która towarzyszyła uczestnikom Coke Live. Dzięki niej w bardzo prosty sposób można było robić ciekawe zdjęcia, które użytkownik mógł bez problemu przesłać na swoją tablicę na Facebooku. Jednak główną rolą Instagramu było umożliwienie przeprowadzenia konkursu, polegającego na zrobieniu fotki i dodaniu hashtagu #cokelive 2013. Zwycięskie zdjęcia pojawiały się po wcześniejszej moderacji na telebimach pokazując jak uczestnicy bawią się na festiwalu.

Kolejna tego typu inicjatywa wychodzi z rąk polskich startupowców. Aplikacja Flicolo skupia się na promowaniu konkretnych miejsc oraz wydarzeń. Za jej pomocą każdy może zrobić zdjęcie i dodać do oficjalnego albumu np. festiwalu. Dzięki technologii GPS, aplikacja podpowie nam czy jakiś album został już wcześniej stworzony w danym miejscu, jeśli nie – możemy dopiero taki album utworzyć. Flicolo daje możliwość przeglądania wszystkich zdjęć zrobionych w danym miejscu zarówno w aplikacji jak i na stronie flicolo.pl. Za jej pomocą można w łatwy sposób udostępniać albumy i zdjęcia na portale społecznościowe. Taka aplikacja stwarza możliwość bycia “wszędzie” jednocześnie, i na pewno po części dokumentuje przebieg festiwalu. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę uzupełniając obraz wydarzenia.

W moc ukrytą w robieniu zdjęć na takich imprezach i dzieleniu się nimi w mediach społecznościowych bardzo mocno wierzy iNKubator, który zainwestował swoje środki w rozwój tego projektu. Aplikacja jest oficjalnym partnerem festiwalu Tauron Nowa Muzyka, który odbywa się w dniach 22-25.08 w Katowicach. Organizatorzy zachęcają do tworzenia albumu, pełnego zdjęć i upamiętniającego wspólne wrażenia. Będzie to niewątpliwie ciekawa atrakcja w wyniku której, będziemy mogli wrócić do tego wydarzenia niemal od razu. Ponadto organizatorzy festiwalu mają możliwość organizacji foto konkursów czy wchodzenia w interakcję z uczestnikami. Ponadto w łatwy sposób mogą pokazywać zdjęcia na festiwalowych telebimach podczas eventu, czy też poprzez udostępnienie albumu na swoim FanPage’u na Facebooku.

Fotografie, a tym bardziej fotorelacje na żywo są atrakcyjną rozrywką dla młodych osób. Tworzą pewną społeczność i jeszcze bardziej integrują uczestników wydarzenia. Aplikacje do robienia zdjęć, bądź krótkich filmików takie jak Instagram, Vine czy Flicolo stają się coraz bardziej popularne. W przypadku Instagramu są to liczby rzędu ponad 100 mln użytkowników. Codziennie na Facebooku zamieszczanych jest około 40 mln zdjęć!

Niewątpliwie tego typu aplikacje mają potencjał i są potrzebne na rynku, a ich twórcy wciąż wchodzą w nowe współprace i miejsca, w których mogą stworzyć wartość dodaną dla ludzi.

Dodatkowych informacji udzieli: Mateusz Materna, Project Manager projektu „Flicolo”
Tel. 691 208 044
E – mail: mateusz.materna@flicolo.pl

źródło: materiały prasowe, flicolo.pl, festiwalnowamuzyka.pl