O projekcie Shield od Nvidii było słychać już od kilku miesięcy. Project Shield zmienił nazwę na NVIDIA Shield i pojawi się w czerwcu w cenie 350 dolarów. W styczniu na targach CES została zaprezentowana Tegra 4 (procesor do urządzeń mobilnych), wraz z nią przedstawiono plany na temat „przenośnej konsolki”, która miała korzystać z nowego podzespołu. Dzisiaj poznaliśmy datę premiery i cenę urządzenia.

Czym jest Shield od Nvidia?

Od strony technicznej jest to po prostu kontroler przypominający pada od konsol video, wyposażony we wszystkie niezbędne do gry przyciski, gałki analogowe i spusty. Ma dać komfort podczas grania, którego nie dają dotykowe ekrany smartfonów i tabletów. Do zestawu dołączony jest 5-calowy składany ekranik IPS o rozdzielczości 1280×720 pikseli z multidotykową powierzchnią. Ma on umożliwić przenośną zabawę i streaming z komputerów PC.

W środku znajdziemy wspomnianą wyżej Tegrę 4, 72-rdzeniowe GPU, 2GB RAM, 16GB pamięci wewnętrznej (rozszerzalnej o karty pamięci microSD do 64GB), moduł GPS, Bluetooth 3.0, wyjście mini HDMI, wbudowane głośniczki i wyjście audio jack 3,5mm, mikrofon, micro-USB, żyroskop i akcelerometr (3 kierunkowy). Nad całością czuwa Android 4.1.2 Jelly Bean. Nie zabraknie łączności Wi-Fi, która jest jedną z ważniejszych części projektu (802.11n 2×2 MIMO Wi-Fi). Urządzenie używa kilku anten do zwiększenia prędkości łącza (tzw. lag-free streaming play).

Shield waży 579 gram, mierzy 158 x 135 x 57 mm i jest zasilane 28.8 Wh baterią, która pozwoli na bardzo długą pracę (5h dla gier zoptymalizowanych pod Tegrę i 20h poprzez streaming z PC). Nvidia w tym drugim przypadku odciąża urządzenie pracą GPU z PC, w tym czasie urządzenie używa technologii PRISM 2, która zmniejsza zapotrzebowanie na pobór energii z wewnętrznego akumulatora.

Dla kogo i dlaczego?

Oprócz uruchamiania gier i aplikacji z Androida, Shield może także odpalić tytuły z PC w mobilnej wersji poprzez streaming (transmisję) obrazu z PC wyposażonego w karty graficzne z serii GeForce GTX. daje to graczom dostęp do gier ze Steam, jak i TegraZone oraz Google play. Urządzenie powinno współpracować także z usługami TV przez streaming.

Nvidia zainwestowała w ten przenośny projekt aż 10 milionów dolarów, co jest jednak ułamkiem tego, co przeznaczają liderzy w branży gier na wejście z nowym produktem. Shield jest proponowane graczom, którzy są znudzeni Nintendo 3DS/DS, PlayStation Vita oraz przenośnym graniem na dotykowych ekranach smartfonów i tabletów. Nvidia zapowiada, że chce być tym, czym był swego czasu iPod w branży muzycznej lub Kindle na rynku książek.

Urządzenie można zamawiać w formie pre-ordera od 20 maja, wysyłka rozpocznie się w czerwcu.

źródło: blogs.Nvidia.com, shield.nvidia.com