Kentucky Fried Chicken, bardziej znane jako restauracje KFC, testują w UK aplikację na smartfony, która pozwala składać zamówienia przez telefon, unikając w ten sposób kolejek. Rozwiązanie przygotowane zostało dla iPhone’a oraz w wersji webowej dla pozostałych smartfonów. Dzięki mobilnemu programowi możemy wybrać najbliższą restaurację na mapce i za pomocą interaktywnego menu złożyć zamówienie, które będzie czekało na nas przy ladzie.

Żeby rozwiązanie nie prowokowało do wysyłania pustych zamówień, aplikacja umożliwia zapłatę za pożywienie, w ten sposób eliminując możliwości wykręcania zabawnych wkrętów jak to robi niesforna młodzieć przy okazji zamówień telefoniczncyh. Dziesięć lokalizacji na terenie Wielkiej Brytanii umożliwia już korzystanie z tego rozwiązania. W ten sposób KFC dołącza do innych wielkich graczy „fast food”, którzy wykorzystują mobilne technologie w swoich ofertach: McDonald’s, Pizza Hut czy Starbucks.

Dzięki technologiom „mobile wallet”, podobne praktyki rozprzestrzeniają się wśród liderów w branży restauracyjnej, a klienci są  bardziej zachęcani do odwiedzania placówek – dzięki przyspieszeniu procedury zakupów. Jeśli pilotażowy test na dziesięciu wybranych restauracjach wypadnie dobrze, to pomysł zostanie przeniesiony na inne rynki.

Developer przygotowujący aplikację na iOS – firma Airtag – ma nadzieję, że ten rodzaj płatności i zamawiania skrzydełek osiągnie udział 5% wszystkich transakcji KFC w przyszłym roku. Twórcy sądzą też, że rok 2014 będzie gwałtownym wzrostem dla tej techniki składania zamówień w fastfoodach. Rozwiązanie prawdopodobnie skorzysta z technologii PayPal, która rozszerza swoje możliwości w różnych kierunkach, a mobilne płatności są jednym z nich.

Terminal check-in, który pozwoli „zameldować” swoją obecność smartfonem za pomocą skanowania fotokodów QR. fot. thedrum.com

Rozwiązanie bazuje na geolokalizacji, która pokaże na mapce najbliższe restauracje, a dostęp do Internetu umożliwi przegląd aktualnego menu i wybranie zestawów, które na podstawie archiwum poprzednich odwiedzin, podpowie co najczęściej zamawiamy. Cały proces został maksymalnie skrócony i w najlepszym wypadku zajmuje tylko kilka kliknięć na dotykowym ekranie smartfona (włącznie z zapłatą!).

Usługa KFC Fast Track została przygotowana tak, by w trakcie przekraczania drzwi sklepowych, nasz telefon poinformował pracowników o naszym przybyciu, by ci mogli przygotować nam jak najszybciej gorący zestaw czy kubełek pełen skrzydełek. Funkcja check-in działa o każdej porze, w wyznaczonych granicach pracy restauracji. Po zameldowaniu się w placówce KFC, wystarczy podejść do kasy oznaczonej logo KFC Fast Track i odebrać zamówienie.

W przyszłości aplikacja ma umożliwić meldowanie „wejścia” jeszcze w drodze, zanim pojawimy się w restauracji, ma to być usługa dla zamawiających na wynos (przyspieszająca jeszcze bardziej cały proces). Szef IT oddziału KFC UK & Ireland – Paul Borret – zapowiada też, że chcą zacieśnić współpracę z Airtag i dodać w najbliższych miesiącach sporo innowacyjnych funkcji do aplikacji mobilnej.

Jeśli mieszkacie na wyspach, rozwiązanie KFC Fast Track możecie przetestować na webowej wersji aplikacji: kfc.rtmairtag.com (wymagane założenie konta) lub instalując apkę na iOS: AppStore.

źródło: dailymail.co.uk, thedrum.com, AppStore UK