Już kiedyś przedstawiałem projekt kartonowego rzutnika z wykorzystaniem smartfona. Akurat było to jakoś w okolicach prezentacji Cardboarda od Google. Teraz Pizza Hut wykorzystała patent i przyszykowała świetną promocję swojej restauracji – oczywiście nie u nas… Zamówienia to w większości pizze, a przecież od dawien dawna dowozi się je właśnie w charakterystycznym kartonie. Agencja Ogilvy & Mather Group zmodyfikowała Pizzy Hut „opakowanie” na wynos i stworzyła Blockbuster Box, czyli opcję szybkiego przekształcenia kartonu w projektorek – w sam raz jako umilenie czasu przy szamaniu pizzy. W końcu pizzę często łączymy z oglądaniem filmów.

Właśnie tak przyciąga się klientów! Pomysłowe kampanie zawsze dają zastrzyk dodatkowej klienteli, a przede wszystkim zainteresowanie mediów, gdzie ci mają szansę zapoznać się z promocjami. Blockbuster Box działa na tej samej zasadzie co Prezzy Box (wspomniany w pierwszym zdaniu). Przygotowano zamawiającemu wszystko czego potrzebujemy: soczewkę, otwór w kartonie i podstawkę pod smartfon. Wszystko fajnie zapakowane. Model złożymy w dosłownie kilka sekund. Wystarczy tylko dostosować się do prostej instrukcji i rozjaśnić na maksa ekran telefonu ustawionego w konkretnej odległości od optyki i oczywiście zgasić w pokoju światło.

Zamiast wywalać karton po pizzy mamy z niego prosty rzutniczek. Jest to raczej jednorazowy gadżet, ale super wykorzystujący możliwości i czas, czyli dostępne materiały, smartfon i zebranie grupki osób, które akurat robią sobie szybkie spotkanie. Kinem można umilić posiłek, ale nie spodziewajmy się super jakości. Obraz będzie dużo większy, ale niekoniecznie ostry. To nic – jest klimat! Pizza Hut pomyślała (a raczej ich agencja) również o materiałach do oglądania. Jeśli akurat nie mamy na smartfonie żadnego filmu, to na opakowaniu jest kod QR przy pomocy którego można pobrać jakieś treści na szybki seans. Pomysł jest na razie ekskluzywną kampanią dla placówek w Hong Kongu. Zaprojektowano cztery wzory opakowań. Są cztery opcje filmów: romantyczny, akcja, science-fiction i horror.

źródło: designboom.com, Blockbuster Box via ubergizmo.com