W Warszawie wystartowała nowa forma komunikacji mieszkańców z miastem. Centrum Kontaktu z Mieszkańcami to odpowiednik podobnych systemów z zachodnich państwach, gdzie obywatele mają możliwość zgłaszania uwag i zadawania pytań w infolinii. Pod numerem 19115 można interweniować lub uzyskać informacje. W ramach programu udostępniono również bezpłatną aplikację mobilną na smartfony z system Android, a niedługo także iOS i Windows Phone. Usługa ma ułatwić komunikowanie się z miastem.

Projekt otrzymał nazwę „Warszawa 19115” i pod takim hasłem odnajdziemy apkę w Google Play. AppStore i Windows Phone store oczekują. Bardzo mnie cieszy, że przygotowywana jest aplikacja także dla mobilnego Windowsa, nie wszyscy developerzy jeszcze zauważają spory procent udziału telefonów z tą platformą na naszym rynku. Szkoda tylko, że wszystkie media powtarzają informacje o dostępności programu na wszystkie trzy systemy – na ten moment dotarłem jedynie do wersji na Androida. Awarie można więc zgłaszać także z poziomu aplikacji, a sama usługa ma być stale usprawniana. Co jakiś czas pojawiać się będą aktualizacje.

Szczerze mówiąc, brakowało mi takiego szybkiego kanału komunikacji w sprawach związanych np. z sygnalizacją świetlną. Wreszcie będę mógł zadać pytanie dlaczego światła o danej porze działają nie tak jak powinny, mimo że ruch nie wymaga tak długiego przetrzymywania na czerwonym świetle. Zgłoszenia przyjmowane są w trzech prostych krokach. Uwagi wędrują do Urzędu Miasta, gdzie zajmują się nimi odpowiedni ludzie. Możemy wykonać zdjęcie, wskazać lokalizację i dodać opis. Do zgłoszeń przesyłane są potwierdzenia, byśmy mieli pewność dotarcia do centrum obsługi.

Aby móc skorzystać z możliwości apki, potrzebny jest dostęp do Internetu. Program wykorzystuje również nawigację GPS. Serwis działa także przez telefon, przeglądarkę i fax, oczywiście przez 24 godziny na dobę w 7 dni w tygodniu. Nad realizacją i przekazywaniem zgłoszeń pracuje zespół konsultantów w liczbie ok. 40.

źródło: warszawa19115.pl