Na słowo „reklamy” reagujemy z nerwami, przełączamy kanały, wychodzimy z pokoju, starają się ich unikać. Bardzo często zdarza się, że wracając do filmu/programu, nie trafiamy idealnie na moment w którym skończyliśmy oglądać przed reklamami. W Stanach Zjednoczonych powstała aplikacja na smartfony, która pomoże uniknąć bloki reklamowe i da nam sygnał na telefon, że właśnie się skończyły. Jest to publiczna wersja 'beta’, którą możemy ściągnąć i w polskim AppStore.

Mobilny program jest na razie dostępny tylko dla iOS, ale nadchodzi również wersja dla Androida. Wszystko co musimy zrobić, to wybrać w aplikacji jaki program aktualnie oglądamy, a ta poinformuje nas powiadomieniem push, kiedy skończą się materiały promocyjne w TV. Jak to działa? Commercial Break korzysta z DSP (przetwarzanie cyfrowych sygnałów) i pare algorytmów analizujących audio i video. W tej chwili w testowej wersji bierze udział 10 kanałów: ABC, CBS, CNN, ESPN, ESPN2, FOX, NBC, TNT, TBS, CNN.

Autorzy projektu oznajmiają, że jeśli tylko aplikacja przejdzie poprawnie okres próbny, to rozszerzą działanie na inne rynki, ale i udostępnią wersję na Androida. Prawda, że u nas apka byłaby chyba hitem pobrań, przy sytuacji, w której to reklamy są raczej przerywane filmami, niż odwrotnie? Na razie system działa głównie w rejonie Nowego Jorku.

źródło: AppStore, Commercialbreak.com via engadget.com