Kanał Uniwersalny YouTube (ang. One Channel) to nowy, uporządkowany i spójny z mobilnymi platformami, wygląd osobistego kanału (konta) w przeglądarkowym serwisie. Użytkownicy portalu mogą już przełączać się na nowy layout. Od wprowadzenia zmian, wszystkie platformy będą wykorzystywać wspólny wygląd, ma to ułatwić zarządzanie kontem na dowolnym systemie operacyjnym.

Żeby lepiej zrozumieć zmiany, na stronie YouTube.com/OneChannel, można prześledzić jak niektóre, wybrane marki dostosowały się do nowego wyglądu. Kanał Uniwersalny ma umożliwić budowanie marki na różnych urządzeniach, pozwolić na dotarcie do większej liczby użytkowników, którzy nie korzystają z subskrypcji, ale przede wszystkim, lepiej prezentować własne materiały.

Zmiany mają powiększyć zakres budowy prezentacji swoich materiałów na głównej stronie kanału. Dostaniemy większe możliwości układu filmików, ich eksponowania oraz dostępu dla innych użytkowników. Stronę będziemy mogli podzielić na sekcje, a sam kanał będzie bardziej przyjazny nieznajomym, którzy zobaczę więcej, niż tylko sam przegląd aktywności posiadacza konta.

Zmiany mają dotyczyć niemal każdego urządzenia, na którym możemy uruchomić YouTube: „Teraz grafika na Twoim kanale będzie dostosowywać się do rozmiaru ekranu, a linki społecznościowe i handlowe będą dostępne na każdym urządzeniu z przeglądarką.” Jeśli chcesz przygotować się do zmian wprowadzanych przez Google, na blogu YouTubeCreator znajdziesz wskazówki jak to zrobić. W tej chwili tylko niektórzy userzy (ci więksi) mają dostęp do zmian. Kanał Uniwersalny jest w fazie beta, ale niedługo wszyscy będziemy mogli z niego skorzystać.

źródło: YouTube.com/OneChannel, support.google.com/youtube/