Kiedy pierwszy raz pisałem o kuli Sphero, była to tylko (a wtedy aż) zabawka sterowana smartfonem. Potem pojawiła się druga generacja Sphero i jej rozwój gwałtownie wzrósł – także w wyniku narzędzi SDK, które rozwinęły aplikacje i propozycje dla gadżetu. Kulka otrzymała mnóstwo nowych możliwości, od zabaw wykorzystujących kolorowe LEDy w jej środku, programowania powiadomień na telefon, aż po nowe sterowanie na ekranie przez utrzymywanie jej w ręku. W ofercie pojawiło się też wiele akcesoriów – ubranka, czy skocznie. Kto by kilka lat temu pomyślał, że dla zmechanizowanej, zdalnie sterowanej kulki można będzie wymyślić tyle możliwości.

W zeszłym roku zapowiedziano narzędzia dla developerów projektujących na Windows Phone i Windows 8. Długo trzeba było czekać, ale w końcu informacje z konferencji BUILD 2013 stały się rzeczywistością i posiadacze smartfonów z mobilnymi okienkami, mogą już pobierać apkę do sterowania i zabawy Sphero na swoje urządzenia. Oficjalna aplikacja jest już dostępna w Windows Store. Sphero 2.0 można zamówić online ze sklepiku producenta (na ten moment kosztuje niecałe 100 dolarów przez ograniczony czas). Program można pobrać zarówno na najnowszy system Windows Phone 8.1, jak i poprzedni Windows Phone 8. Co potrafi kulka Sphero zobaczycie na załączonym niżej materiale video:

źródło: Windows Phone store