Wczoraj zastanawialiśmy się czy BlackBerry pokaże jakąś wzmiankę o następcy Playbooka (tablet BB) w reklamówce, którą zamierzają wyemitować w przerwie finałowego meczu o Super Bowl. Przecieki świadczyły o tym, że nowy system operacyjny BlackBerry OS 10 ma działać również na większych ekranach mobilnych urządzeń, więc „half-time show” wczorajszego spotkania footballu amerykańskiego między Ravens a 49ers, może być okazją do prezentacji czegoś nowego.

BlackBerry wykorzystało jednak  swoje 30 sekund do promocji samego systemu OS 10, w końcu do jedna z najlepszych okazji do zaistnienia w świadomości klientów, zwłaszcza w USA, gdzie finał Super Bowl ogląda setki milionów ludzi.

Zamiast pokazać co nowa platforma potrafi, BlackBerry zdecydowało w zabawny sposób pokazać to, co według nich jest łatwiejsze, czyli prezentacja tego czego smartfon Z10 nie potrafi. Choć na spot reklamowy trzeba spojrzeć z przymróżeniem oka to pozostanie on na jakiś czas w pamięci widzów. Do tej pory tylko zainteresowani wiedzieli o jego istnieniu, niedzielne wydarzenie sportowe było szansą na promocje smartfona i nowego OS wśród masowego odbiorcy.

Tutaj poczytacie o modelach Z10 i Q10, a tutaj o przerwie meczu Super Bowl.

Poniżej omawiany spot od BlackBerry: