Czasem te najprostsze pomysły są najlepsze, z takiego założenia wyszli twórcy kuli Sphero. Co prawda ich produkt widzimy na targach CES już chyba trzeci rok z rzędu, jednak za pierwszym razem jako prototyp, w zeszłym roku jako hit, a w tym roku ze wsparciem wielu nowych aplikacji i pomysłów. Producentem jest firma Orbotix.

EDIT: Pojawiła się już druga generacja kuli Sphero.

Sterowane modele samochodów i innych typowych pojazdów, będą niebawem wypierane przez bardziej nowatorskie „zabawki”. O wykorzystaniu smartfona jako pilota do obsługi wielu zabawek i gadżetów pisałem tutaj. Sphero można sterować tradycyjnie, wirtualnymi guzikami na ekranie smartfona czy tabletu, żyroskopowo – poprzez wychyły, a także wyrysowując mu palcem trasę na ekranie. W tym roku na targach CES Orbotix zaprezentowało kilka ciekawych rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej. Jest to wykorzystanie kamerki wbudowanej w nasze urządzenie i rozszerzenie placu gry o rzeczywiste środowisko, na którym toczy się akcja zabawy. Próbki możecie zobaczyć na jednym z załączonym video.

Kontakt z kulką mamy za pomocą Bluetooth. W trakcie zabawy możemy nawet ustalać szybkość naszej kulki, a ta porusza się żwawo. Przed urazami i zniszczeniami czułego wnętrza kulę ochroni poliwęglanowa powłoka.

Sphero możemy sterować za pomocą urządzeń z iOS lub Androidem, a aplikacje z grami, a jest ich już ponad 20, znajdziemy oczywiście w sklepikach Apple i Google. W komplecie znajduje się również indukcyjna ładowarka, dzięki której naładujemy urządzenie poprzez umieszczenie w specjalnej stacji ładowania podłączonej do gniazdka.

Bardzo szybka i krótka demonstracja sterowania:

 Na tegorocznych targach CES Orbotix daje zwiedzającym możliwość pościgania się na specjalnie stworzonym torze, demostruje nowe możliwości wspomnianej wcześniej rzeczywistości rozszerzonej oraz nowych aplikacji. W podsumowaniu roku na stronie producenci chwalą się, że w zeszłym roku kulką Sphero bawił się sam Barack Obama, a w serialu Teoria wielkiego podrywu, sterował nią sam Sheldon, znany ze swojego dziwnego charakteru.

Jeśli nadal nie znajdujecie pomysłu na zabawę taką kulką, na stronie producenta jest sporo filmików od fanów, którzy pomogą wam zrozumieć fenomen Sphero. Kulka dostępna jest na stronach Sphero w cenie niecałych 130 dolarów.

Augmented Reality, czyli rzeczywistość rozszerzona w wykorzystaniu Sphero: