Byłem pewien, że Microsoft wykorzysta technologie ze swoich bezprzewodowych słuchawek nausznych Surface Headphones w innych modelach, np. tych gamingowych. Amerykański gigant ma przecież potężną platformę do gier, więc szkoda by było nie wykorzystać pewnych rozwiązań, które świetnie dopełnią sprzęt Xboxa. Najnowsze Xbox Wireless Headset wyposażono w efekty przestrzenne, ciekawy mikrofon i protokół Xbox Wireless.

Xbox Wireless Headset z efektami 3D

Nowe słuchawki Microsoftu dla Xboxa wyglądają dość prosto (lepiej stosować pojęcia „minimalistycznie”), ale oferta opcji ukryta w tym gadżecie jest szeroka. Konsole Xbox Series X i Xbox Series S są jeszcze świeżutkie, więc dodanie im odpowiedniego akcesorium audio ze wsparciem Windows Sonic, Dolby Atmos i DTS Headphone: X jest na miejscu. Producent obiecuje, że wymienione standardy przestrzenne posłużą szczególnie graczom, którzy bazują na dźwięku. Tutaj oczywiście królują różnego rodzaju strzelanki. Ze słuchawkami na uszach gra się efektywniej niż przez głośniki. Mowa o nasłuchiwaniu kierunku, z którego przybywa wróg. Preferencje audio zmienimy w systemie Xboxa lub w aplikacji Xbox Accessories.

Xbox Wireless Headset – jak sama nazwa wskazuje – to zestaw słuchawkowy, więc ważną częścią jest mikrofon. Ciekawie zaprojektowano wystający moduł. Jest chowany, więc nie będzie przeszkadzał w trybie słuchania. Mikrofony mają odpowiedni izolować od hałasu i skupiać się na przekazywaniu głosu. Czy to w komunikacji między graczami, czy po prostu połączeniach telefonicznych. Jest też pomoc trybu auto-mute, ale wyciszać możemy też ręcznie. Dioda LED będzie sygnalizowała o aktywnej rejestracji, więc będziemy o tym wiedzieć.

Xbox Wireless Headset z Xbox Wireless

Xboxowe słuchawki Microsoftu nawiązują stylistycznie do Surface Headphones 2 i zapewne częściowo na nich bazują. Mają jednak odpowiednie malowanie, spójne z barwami kojarzonymi z konsolą, czyli czernią i zielenią. Muszle posiadają specjalne gesty do kontroli wybranych ustawień, np. głośności. Są rotacyjne, więc intuicyjne w obsłudze. Myślę, że z Surface przeniesiono baterię, która daje aż 15 godzin pracy na jednym ładowaniu. W 30 minut doładujemy 4h, więc nie powinno być problemów z przerwami.

Dość istotną różnicą między Xbox Wireless Headset i Surface’ami jest wykorzystanie protokołu łączności Xbox Wireless. To bezprzewodowe połączenie z konsolą Xbox gwarantujące brak lagów i problemów z komunikacją głosową. Oczywiście jest tez Bluetooth 4.2, więc sprzęt będzie uniwersalny. Uda się go połączyć z urządzeniami mobilnymi, kompami z Windows 10, czy starszymi konsolami Xbox One. Podoba mi się opcja jednoczesnego połączenia z Xboxem i smartfonem, więc można w każdej chwili odebrać podczas gry telefon. Cena jest atrakcyjna, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę wsparcie przestrzennych formatów. Microsoft wycenił swoje słuchawki na niecałe 100 dolarów. W Polsce mają kosztować 449 zł.

źródło: microsoft