Apple lubi kreować trendy. Znaczna część ich pomysł i koncepcji robi się potem modna wśród nowych opcji w konkurencyjnych rozwiązaniach, więc jeśli amerykański gigant coś wdraża to jest duża szansa, że to „zażre”. Marka przedstawiła właśnie tryb „Time to Walk” (Czas na spacer) dla platformy Apple Fitness+. To takie podcasty dla aktywnych.

Apple Time to Walk Fitness+

Time to Walk dla Apple Watch

Serwis Apple Fitness+ nie jest jeszcze globalny, ale i tak potrzebuje promocji i stałego dopływu funkcji angażujących do ruchu. Tego typu serwisy bazują na odpowiednich bibliotekach, więc jeśli potencjalni klienci zauważą coś wciągającego, mogą chcieć z tego skorzystać. Czy nowa opcja „Time to Walk” będzie takową? Na pewno zbogaci opcje platformy, a być może przyciągnie do ruchu nowe osoby. Jest bowiem nieco inna w swoim sposobie motywacji. Powstała głównie do spokojniejszego wysiłku, jak np. spacer (czy to na bieżni stacjonarnej, czy na zewnątrz).

Pomysł łączy kilka różnych rozwiązań, które po prostu Apple jak zwykle zebrał w całość, by nadać mu jakąś wyjątkową nazwę (plus oczywiście adekwatne slogany typu nowy “audio walking experience”). W zasadzie Time to Walk to po prostu cotygodniowe materiały od znanych osobistości, które mają uprzyjemnić aktywność. Nie muzyką, a opowiadaniami. Wielu z nas lubi podcasty, a żyjemy w czasach, gdy zastępują już audycje radiowe. Korzystamy z nagrań lubianych przez nas twórców i uruchamiamy je o dowolnej porze. Apple chce, by takie pliki audio były częścią osiągania celów fitness. Skrojone czasowo i z dostępem prosto w bazy Apple.

Apple Watch + AirPods + Fitness+

Apple Fitness+
Jak działa serwis Apple Fitness+?

Time to Walk bazuje na współpracy z Apple Watchem, jak większość z funkcji serwisu Fitness+. Integruje się w ten sposób z czujnikami zegarka, które potwierdzą, że aktywność miała miejsce podczas słuchania podcastu. Oczywiście we wszystkim uczestniczą znane nazwiska. Apple wie jak przyciągnąć widownię. Celebryci zrobią tu swoje. Na początek m.in. Dolly Parton czy Shawn Mendes, ale contentu z kolejnymi będzie pewnie przybywać. W każdym tygodniu ma pojawić się coś świeżego, by biblioteka rosła. Ciekawi mnie, jakie tematy będą tam poruszane.

Nagrania audio łatwiej przygotować niż pełne kursy fitness na video, więc w szybszym tempie Apple rozwinie bazę pozycji dla Fitness+. Gigant z Cupertino będzie miał też korzyść w kolejnej promocji urządzeń swojego ekosystemu, bo oprócz usługi fitness jest też potrzebne połączenie Apple Watcha ze słuchawkami AirPods (choć mogą tu być też inne na Bluetooth, ale wiecie 😛 ). Każdy epizod ma trwać między 25-40 minut a w trakcie audycji mogą pojawiać się na Apple Watchu zdjęcia nawiązujące do opowiadań. Dać w ten sposób większą interaktywność takim audio treściom.

Time to Walka do końca kwietnia 2021

Co ważne, treści w Time to Walk pobierzemy bezpośrednio na smart zegarek Apple, więc wszystko może działać w trybie offline. Nowe materiały mają pojawiać się co poniedziałek aż do końca kwietnia. Na pewno w większości będą to nagrania w języku angielskim, ale być może Apple zechce kiedyś uruchomić podobną akcję na innych rynkach, gdy serwis do nich dotrze. Czy spróbuje przyciągać znane postacie do nagrywania treści specjalnie dla danego kraju? W tej chwili platforma dopiero się rozwija. Przypomnę jeszcze, że serwis fitness od Apple działa w modelu subskrypcyjnym i jest płatny.

źródło: apple.com