Ciasteczka powinny być smaczne. Nie wszystkie są, ale dopiero po "poczęstunku", będę wiedział, którymi ugościć moich czytelników.

Blog Post

#TechMix VOL. 313 (przegląd tygodnia)
Zobacz też poprzedni #TechMix vol. 313 Varjo XR-4 (foto: Varjo)
Android

#TechMix VOL. 313 (przegląd tygodnia) 

Mamy kolejny piątek, a więc czas na przegląd ostatnich siedmiu dni w najnowszych technologiach. Od ponad trzystu tygodni podsumowuję rynek i subiektywnie wybieram najciekawsze premiery i zapowiedzi. Blogową uwagę skupiam na przenośnych i ubieralnych urządzeniach, Internecie Rzeczy, smart domu, czy nowych rozwiązaniach. Wszystko w tematycznych sekcjach, z kilkoma kącikami ciekawostek i przekierowaniami do zestawień publikowanych w ciągu tygodnia. #TechMix vol. 313 to czterdziesty ósmy tydzień 2023 roku, a w nim m.in.:

  • TechMix 312 Laika
    Zobacz też poprzedni #TechMix vol. 312 – foto: Laika

    Apple ogłosiło zwycięzców App Store Awards 2023

  • który smartfon uzyskał rekordy w nowym rankingu AnTuTu (ocena obciążenia procesora)
  • co potrafią gogle Varjo XR-4?
  • który producent sprzedał właśnie miliardowy model smartfona?
  • co nowego wprowadziło Google w ramach RCS (już miliard użytkowników)?

Zapraszam do przeglądu ciekawszych wieści ze świata technologii z okresu 25.11-1.12.2023 roku:


1. #PstryknięteFonem

Przegląd jak zwykle rozpocznę od mobilnej fotografii. Moja foto-sekcja rozwinęła się już dość poważnie, a że amatorsko lubię sobie „popstrykać” to i trochę zdjęć pokazujących potencjał współczesnych smartfonów. Staram się w każdym tygodniu publikować co ciekawsze prace. Część trafia na Insta, część na X (dawniej Twitter). Nie zawsze udaje się ustrzelić coś efektownego, wiec w zamian linkuję do ogólnej galerii na IG. Zapraszam też do sprawdzania cotygodniowego, regularnego cyklu dot. mobilnej fotografii (w każdą środę):

Zobacz więcej: cotygodniowy przegląd mobilnej fotografii #102

To nie wszystko w mojej fotograficznej sekcji. W wakacje opublikowałem na blogu test flagowego Honor Magic 5 i chciałbym pokazać efekty pracy potrójnego aparatu 50 mega. Przez kilka tygodni poznawałem możliwości zestawu sensorów. Udałem się na kilka sesji zdjęciowych. Większość z nich była spontaniczna, a telefon po prostu leżał w kieszeni w gotowości do zachowania ciekawych ujęć.

Honor Magic 5 ProHigh-endowiec od Honor poradził sobie praktycznie we wszystkich warunkach. Narzekałem tylko na funkcje do fotografii nocnej, tj. na pewne braku natywnej apki Magica, ale ogólnie zdjęcia wychodziły mi bardzo dobrze. Nie jestem zawodowcem, więc nie sprawdziłem wszystkiego pod każdym kątem, ale zauważyłem, że są w aparacie jeszcze pewne rezerwy. Generalnie w zasobach modułu nie zabrakło niczego. Wszystkie trzy czujniki 50 megapikseli zaoferowały najważniejsze funkcje: zbliżenia tele, ujęcia ultra wide, portrety, dobrą czułość przy nocnych kadrach. Także seflie ma sporo wymienionych opcji. Nie wystawiłem oceny, ale byłem z tych kilku tygodni bardzo zadowolony. Pstryknąłem mnóstwo fajnych zdjęć, także do celów prywatnych.

Czytaj więcej o: Honor Magic 5 Pro


2. Varjo XR-4 (projekt tygodnia)

Fińskie Varjo przygotowało nową generację gogli VR/AR (a właściwie XR, czyli w technologii Extended Reality). XR-4 to zaawansowany headset, w którym obiecane są wrażenia „nieodróżnialne od naturalnego postrzegania”. To odważne frazy promocyjne. Czy producent faktycznie zaoferuje Rzeczywistość Mieszaną w tak efektownym wydaniu? Swoją nową propozycje Varjo kieruje do celów militarnych i biznesowych, więc ma bardzo skonkretyzowanego odbiorcę. Ich imersyjne technologie mają służyć twórcom w wielu branżach.

Trzy lata po ostatnim modelu czas na upgrade. Gogle Varjo XR-4 mają „niwelować granicę między widzeniem ludzkim a komputerowym” (to słowa Patricka Wyatta – CPO marki). Czy są ku temu przesłanki? Specyfikacje wskazują, że owszem:

  • fotorealistyczne wizualizacje prze dwa ekrany 4K (mini-LED) z 51 pikselami na stopień
  • zakres widzenia 120 x 105 stopni (FOV)
  • 200 nitów jasności i 90Hz odświeżania
  • śledzenie wzroku z 200Hz
  • panele z pokryciem kolorystyki 98% sRGB i 96% DCI-P3
  • optyka nie potrzebująca stosowania własnych okularów (korekcja)
  • automatyczne ustawienie IPD (przydatne przy wielu użytkownikach gogli)
  • małe opóźnienie kamerek 20 mpx z pass-through (widzenie tego co na zewnątrz)
  • automatyczne ostrzenie obrazu w punktach obserwacji (Focal Edition analizuje oczy) – o takich systemach już słyszałem, ale Varjo będzie chyba prekursorem w ich wdrażaniu
  • czujniki 300 KPix LiDAR z zasięgiem głębi do 7 metrów (8x lepsza rozdzielczość od poprzednika)
  • zintegrowany dźwięk z DTS spatial audio (i odszumianie w mikrofonach)
  • kontrolery od Razer z precyzyjnym odczytem ruchu
  • wsparcie platform Nvidia Omniverse, Unreal Engine, Unity, OpenXR, Blender, EngageVR, MetaVR oraz Autodesk VRED

Nieźle, co nie? Niestety to wszystko będzie kosztować. W podstawowej edycji Varjo XR-4 producent proponuje niecałe 4000$. W wersji Focal Edition prawie 10000$! Nic dziwnego, że sprzęt jest kierowany do biznesu. Marka zapowiedziała jednak, że edycje konsumenckie też będą dostępne.


Kącik liczb tygodnia:

  • 313 – to już takie z kolei podsumowanie tygodnia z serii TechMix na moim blogu.
  • 1672 – już tyle dni nie działa mi Surface Pro 3 (grubo ponad cztery lata)
  • 9895 – równo takim z kolei wpisem na moim blogu jest TechMix z tego tygodnia
  • 3 – tyle lat aktualizacji Androida zagwarantuje vivo w IQOO 12 (i 4 lata wsparcia poprawkami bezpieczeństwa). Firma odchudzi też nakładkę Funtouch OS 14 z bloatware’u
  • 10 – tyle lat 4 grudnia obchodzić będzie OnePlus
  • 200 mln – tyle sztuk smartfonów sprzedało już Realme (od maja 2018 roku) – średnio 40 milionów na rok. Chiński producent ma dopiero pięć lat, a już wykręca znaczące wyniki
  • 2 – tyle minut pełnego testu obciążeniowego flagowego chipa Dimensity 9300 w vivo X100 Pro (cztery mocne rdzenie + cztery lżejsze) wykazało, że wydajność procesora spada do 46% jego potencjału. Dla szybkiego porównania: Snapdragon 8 Gen 2 po 10 minutach spadał do 80%
  • 10 – po tylu latach wzrostów nastąpił nieoczekiwany spadek ruchu internetowego w mobilnym wydaniu (wg danych OnlyAccounts.io aktualnie Internet na urządzeniach przenośnych ma 52.8% udziały – to prawie 10 mniej niż w 2022 roku!)
  • 160 mpx – taki peryskopowy teleobiektyw ma otrzymać Honor Magic6 | wg Digital Chat Station
  • 1 mld – tyle smartfonów sprzedało już Redmi (Xiaomi) od 2013 roku

  • 140$ – tylko tyle proponuje Samsung za taniego AMOLEDa (model Galaxy A15)
  • 28% – to udziały lidera (marki Honor) w sprzedaży składanych smartfonów na terenie Chin w Q3 2023 (Huawei uzyskało 26%) | wg Omdia
  • 4 – tyle razy szybsze mają być chipy Amazona w trenowaniu AI
  • f/1.6-f/4.0 – taki zakres zmiennej przesłony może otrzymać Xiaomi 14 Ultra |wg Digital Chat Station
  • 25-30% – nawet o tyle wzrosły koszty produkcji komponentów CIS (Camera Image Sensors) – poinformował Samsung swoich partnerów | wg źródeł chińskich łańcuchów dostaw
  • 200 – tyle megapikseli otrzymał flagowy Meizu 21
  • 3.9″ – do takiej przekątnej urośnie zewnętrzny ekran składanego Galaxy Z Flip 6 (nieco większy ma być też wewnętrzny, giętki ekran smartfona) | wg DSCC Foldable Report
  • 2 333 033 – to rekordowy wynik testów AnTuTu dla OnePlusa 12 ze Snapdragonem 8 Gen 3 i 24 GB RAM
  • 1 – tyle lat w grudniu skończył ChatPGT (to pierwsze urodziny chatbota)
  • 1 mld – tylu użytkowników RCS ma już komunikator Google Wiadomości
  • 400 – ponad tyle dodatków pojawi się 14 grudnia dla Firefoxa na Androida (rozwiązanie debiutowało już w 2011 roku, ale w 2020 roku Mozilla przeprojektowała przeglądarkę i usunęła wsparcie)
  • 2025 – w tym roku zadebiutują tańsze gogle Apple Vision i druga generacja Pro (cena bez technologii EyeSight może zaoferować headset w granicach 1500-2500$) | wg DigiTimes

3. Vive Ultimate Tracker (VR tygodnia)

HTC odświeżyło swoje trackery do headsetów VR. Nie wiem, czy nowy zestaw Vive Ultimate Tracker zyskał na precyzji, ale zmieniły się technologie. Względem poprzednika, czyli Vive Tracker 3.0 są nowe metody śledzenia pozycji w przestrzeni. Zamiast stacji bazowych są kamerki wbudowane w każdy z trackerów, które można ubrać w pasie i założyć na stopy. Razem z odczytami z gogli oraz kontrolerów do rąk mamy zapis położenia prawie całej sylwetki ciała w przestrzeni z 6DoF (pełna swoboda ruchu). Tajwański producent zachęca tym do bardziej realistycznego przeniesienia ruchu do wirtualnej rzeczywistości. O zestawie napisałem szerzej w odzielnym wpisie:

Czytaj więcej o: Vive Ultimate Tracker

4. Zwycięzcy App Store Awards 2023 (aplikacja tygodnia)

Niedawno przedstawiałem nominowanych do najlepszych aplikacji dostępnych w App Store. Apple ogłosiło tegorocznych zwycięzców. Wyróżnionych zostało czternaście aplikacji oraz gier (z czterdziestu nominowanych). Przedstawiam te mobilne, związane z tematyką, którą na blogu poruszam.

  • aplikacja roku na iPhone’y – AllTrails (od AllTrails, Inc.) – mapy szlaków oraz sugestie wycieczek
  • aplikacja roku na iPady – Prêt‑à‑Makeup (od Prêt‑à‑Template) – tester makijażu
  • aplikacja roku na Apple Watch – SmartGym (od Mateusa Abrasa) – do celów fitness (z bogatym zasobem ćwiczeń i zaawansowania metryk)
  • gra roku na iPhone’y – Honkai: Star Rail (od COGNOSPHERE PTE. LTD.) – gra taktyczna
  • gra roku na iPady – Lost in Play (od Snapbreak Games) – przygodówka w klasycznym wydaniu
  • gra roku w serwisie Apple Arcade – Hello Kitty Island Adventure (od Sunblink) – wieloosobowa gra do nawiązywania przyjaźni

To nie wszystko. Pięć tytułów wyróżniono w ramach sekcji „Wpływ kulturowy”. To Pok Pok, Proloquo, Too Good To Go (ograniczanie marnowania żywności), Unpacking i Finding Hannah. Zauważono też produkcje związane z trenem roku, czyli technologiami generatywnej AI.


Kącik ciekawszych premier i zapowiedzi:

Nie sposób napisać o wszystkich premierach tygodnia, zwłaszcza w tygodniu wielkich targów elektroniki użytkowej. Od trzysetnego TechMixa lista będzie rozwijana o wyjątkowe cechy wybranych przeze mnie urządzeń (w nawiasach). Same nazwy nie muszą wiele mówić, a z jakiejś uwagi na tej liście sprzęt się znalazł. O wybranych jednostkach nieco więcej w przeglądzie najciekawszych premier targów IFA (link podałem kilka podpunktów wyżej).

  • w Chinach Xiaomi odsłoniło smartfony Redmi K70, K70 Pro i K70E (flagowy model z najmocniejszym Snapdragonem 8 Gen 3)
  • przy okazji pojawiły się zegarki Redmi Watch 4 i słuchawki Redmi Buds 5 Pro (z efektownymi specyfikacjami – ekranem AMOLED i aktywną redukcją szumów do 52 dB)
  • Google przedstawiło aktualizację AI Core dla Pixeli 8 Pro (narzędzia Sztucznej Inteligencji do rozwijania potencjału drzemiącego w smartfonach)
  • smartfon Samsung Galaxy A15 (ekran AMOLED za 140$)
  • Huawei proponuje tablet MatePad Pro 11 2024 z łącznością satelitarną (to pierwsza taka propozycja na rynku po smartfonach z podobnym systemem)
  • Meizu 21 to flagowy Android z bezramkowym ekranem, aparatem 200 mega i SD 8 Gen 3
  • ZAPOWIEDŹ: 4 grudnia w Polsce zadebiutuje limitowany Infinix NOTE 30 VIP Racin Edition
  • ZAPOWIEDŹ: 4 grudnia premiera vivo S18 (Chiny)
  • ZAPOWIEDŹ: w grudniu premiera iQOO Neo9 (Chiny)
  • ZAPOWIEDŹ: 5 grudnia zadebiutuje OnePlus 12 (Chiny)
  • ZAPOWIEDŹ: 23 stycznia globalna premiera OnePlusa 12

5. Meizu 21 (smartfon tygodnia)

smartfony 99 Meizu 21
Meizu 21 (foto: meizu.com)

Marka Meizu nie jest w Polsce specjalnie znana, a nawet nie jestem pewien, czy chiński producent był kiedyś oficjalnie dostępny w naszym kraju. Globalnie też nie jest jakoś ekspansywna, ale w Azji na pewno ją kojarzą. Firma produkuje ciekawe smartfony. Najnowszy Meizu 21 wygląda efektownie. Ma naprawdę bezramkowo wyglądający front, najnowszego Snapdragona oraz integrację systemu z pojazdami Geely. To jedna z ciekawiej rozwijających się firm motoryzacyjnych w Chinach i jednocześnie nowy właściciel Meizu. Stąd zapewne głębsze połączeniea Androida z nakładką FlymeOS 10.5 z samochodami z FlymeAuto. Dodam przy okazji, że w pierwszym kwartale 2024 roku zadebiutuje Meizu DreamCar MX, czyli pierwsze autko pod brandem Meizu.

Oto specyfikacje smartfona Meizu 21:

  • ekran: AMOLED 6.55″ (FHD+), 120Hz, 1800 nitów (szczytowej jasności)
  • ramka z zaledwie 1.74mm (z zaobleniami)
  • czytnik palca zintegrowany z wyświetlaczem
  • chip: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
  • pamięć: 8/256 GB lub 12/512 GB
  • foto: 200 mpx z f/1.69 (sensor ISOCELL HP3 1/1.4″) i OIS + 13 mpx (ultra wide) + 5 mpx (do portretów) z nietypowym, wielokolorowym pierścieniem LED do powiadomień
  • selfie: 32 mega w centralnie obsadzonym otworku
  • certyfikacja szczelności zgodna z IP54
  • bateria: 4800 mAh z ładowaniem 80W
  • łączność: Wi-Fi 7, Bluetooth 5.4, NFC, GPS, modem 5G
  • system: Android 13 z nakładką FlymeOS 10.5
  • cena Meizu 12: od 3399 juanów (niecałe 500$)

Czytaj więcej o: smartfony tygodnia #98

6. Redmi Watch 4 i Redmi Buds 5 Pro (wearable tygodnia)

W Chinach odbyła się prezentacja nowej generacji serii flagowych Redmi K70, a przy okazji producent przedstawił też nowe wearables – smart zegarki Redmi Watch 4 i słuchawki Redmi Buds 5 Pro. Wszystkie trzy urządzenia na pewno dotrą na polski rynek (przynajmniej tak zawsze było z poprzednimi modelami – telefon na bank pod inną nazwą). Jeśli chodzi smartwatche i TWS to zyskały ulepszenia, jakie konkretnie? Naprawdę niezłe, jak na proponowane ceny. Na papierze wszystko wygląda sympatycznie!

Zegarki Redmi Watch 4 utrzymały ogólną estetykę poprzedników, ale z bardziej opływową kopertą i obrotową koronką zamiast zwykłego przycisku. Pozostałe parametry wyglądają następująco (wybrałem te najważniejsze):

  • Redmi Watch 4
    Redmi Watch 4 (foto: Redmi na Weibo)

    nawet szeroka personalizacja pasków (dwie koperty: srebrna i czarna)

  • ekran: spory AMOLED 1.96″ z 390 x 450 i 60 Hz (jak w poprzedniku)
  • panel ze wsparciem Always-On Display (AOD), 600 nitów jasności
  • aluminiowa koperta (pierwsza w zegarkach Redmi)
  • szczelność zgodna z normą 5ATM
  • system: nowy HyperOS od Xiaomi
  • pozycjonowanie przy użyciu GNSS
  • chip zbliżeniowy NFC (teoretyczna gotowość na płatności zbliżeniowe)
  • łączność: Bluetooth 5.3
  • tracker ruchu i zdrowia: tętno, saturacja, sen, stres i ruchu (ponad 150 aktywności)
  • głosowy trener wsparcia przy treningach (także przy regeneracji)
  • czas pracy: nawet do 10 dni (przy AOD i śledzeniu fitness) i do 20 dni przy lżejszym użytkowaniu
  • cena Redmi Watch 4: 500 juanów (ok. 70$ bez ceł i podatków)

Słuchawki Redmi Buds 5 Pro też prezentują się nieźle. Mają wsparcie wyższej jakości dźwięku i ANC. Poniżej wybrałem najistotniejsze specyfikacje tych True Wireless Stereo:

  • Redmi Buds 5 Pro
    Redmi Buds 5 Pro Gaming Edition (foto: Redmi na Weibo)

    aktywna redukcja szumów (ANC do 52 dB) + pasywne wkładki

  • przetworniki dynamiczne 10 mm (ceramiczne tweetery) + 11 mm (tytanowe woofery)
  • wsparcie kodeków LHDC 5.0 i LHDC Lossless, czyli bezprzewodowe Hi-Res Audio
  • łączność: Bluetooth 5.3 (zapewne z szybkim parowaniem)
  • tryb niskiego opóźnienia 49 ms (oraz specjalna wersja e-pportowa z oddzielnym wtykie USB-C z 2.4 GHz – z jeszcze niższym lagiem 20 ms)
  • czas pracy: nawet 10 godzin na jednym ładowaniu (6.5h z ANC). Z etui nawet 38h
  • szybkie ładowanie (dwie godziny działania już po ledwie 5 minutach w etui)
  • certyfikacja szczelności zgodna z IP54
  • cena Redmi Buds 5 Pro: 400 juanów (ok. 55$) i 500 juanów (ok. 70$ bez ceł i podatków) za droższą wersję Gaming Edition z donglem

Czytaj więcej o: wearables tygodnia #88


Kącik ciekawostek tygodnia:

  • Redmi K70E (zaprezentowanych w Chinah) powinien trafić do Europy jako POCO X6 Pro
  • Apple ma problemy z produkcją własnych modemów 5G (ich wdrożenie na pewno się opóźnie) |wg koreańskiego Naver i @Tech_Reve
  • zaczęły pojawiać się podsumowania statystyk w platformach streamingowych z muzycznymi katalogami: możecie już sprawdzać swoje YouTube Music Recap, Apple Music Replay i Spotify Wrapped
  • Huawei opracowuje własne chipy nowej generacji przy wsparciu rządowego dokapitalizowania (na to pomóc odbudować markę po wielu amerykańskich banach) | wg Bloomberga
  • wszystkie przyszłoroczne iPhone’y mają otrzymać przycisk Action (w serii iPhone’ów 15 zostały wprowadzone wyłącznie w największych 15 Pro Max)
  • aplikacja Xboxa dla PC otrzymał tryb Compact dla PC-konsolek (przystosowana do użycia w handheldach z Windowsem)
  • Google celebruje miliard użytkowników RCS w aplikacji Wiadomości siedmioma nowymi funkcjami (mają uatrakcyjnić korzystanie z komunikatora zintegrowanego z SMS)


7. JBL Spinner BT (smart home tygodnia)

Nie kojarzę, ale chyba JBL nie produkował dotąd gramofonów, prawda? Spinner BT to w takim razie pierwszy tej marki. Rzecz jasna z rozwiązaniami Bluetooth, czyli opcją streamingu dźwięku do bezprzewodowo grających głośników, słuchawek, czy soundbarów. Model został zaprezentowany już w styczniu (najwyraźniej nie odnotowałem tego wydarzenia), a teraz trafia do sprzedaży. Urządzenie ma odtwarzać muzykę „bez poświęcania jakości audio”. Popularność płyt winylowych wzrasta, co potwierdziły też wyniki w naszym kraju (bazuję na danych podanych w trakcie niedawnego Audio/Video Show), więc i marka JBL chce tu coś zaoferować.

Spinner BT oferuje protokół Bluetooth w wersji 5.2 i wsparcie aptX HD (24-bity). Ma to zagwarantować odpowiednią jakość dźwięku podczas strumieniowania z popularnych serwisów muzycznych. Jak się pewnie domyślacie, nie zabraknie też przewodowej łączności. Spokojnie podłączymy się do bardziej tradycyjnych rozwiązań. Płyty mają się kręcić z 33 rpm dla pełnych albumów i 45 rpm dla EPek lub singli. Jest też optyczny czujnik monitorujący prędkość obrotów. Igła jest na aluminiowym ramieniu. Tacka również z tego materiału. Mechanizm magnetyczny od Audio Technica (AT3600L). Design klasyczny i z przezroczystą pokrywą.

JBL Spinner BT wyceniono na niecałe 400$. To chyba konkurencyjna oferta dla modeli ze wsparciem aptX HD.

Czytaj więcej o: smart home tygodnia #81

8. GTA Trilogy w Netflix Games (gaming tygodnia):

W GTA Trilogy grałem na PSP. Potem tytuły pojawiły się też na większych konsolach, a w wersji Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition także na nowszym platformach. 14 grudnia trylogia trafi do mobilnej platformy Netflix Game. Jeśli płacicie abonament to Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, czy Grand Theft Auto: San Andreas będą tam dostępne w cenie serwisu. Gry powinny być też dostępne jako oddzielny pozycje w sklepikach na iOS oraz Androida (cały czas na wyłączność w ramach Netflixa). Wszystkie trzy zmieniły serię, bo wprowadziły GTA w trójwymiar, a potem stale rozszerzały mapy. Przypomnę, że 6 grudnia premierowy zwiastun najnowszego GTA VI. Rockstart obiecuje coś wielkiego.

Zobacz też: mobilne granie #125

9. PlantMate – automatyczne podlewanie (crowdfunding tygodnia):

W crowdfundingu znalazłem jeszcze jeden ciekawy gadżet do smart domu. PlantMate to urządzenie do precyzyjnego podlewania roślin domowych. Nie pierwsze i nie ostatnie na rynku, ale warte obserwacji (mam na myśli śledzenie kampanii na Kickstarterze, gdzie projekt zbiera fundusze). Moduł jest inteligentny, ale spory. Musi być, bo ma zbiornik na wodę (5 litrów) oraz czujniki monitorujące zieleń. Idealny głównie na wyjazdy, kiedy nie ma nas dłużej w domu. Można go też uwzględnić i na co dzień – jeśli wolimy oddać zadanie profesjonalnym narzędziom. Twórcy proponują smart rozwiązania (bazę wiedzy) i odpowiednie nawadnianie naszych domowych roślin. Jest też aplikacja mobilna na smartfony, czyli zdalne sterowanie i podgląd sytuacji. Jest też mowa o integracji ze smart home, ale nie wyjaśniono dokładnie na czym polega.

Twórcy wycenili PlantMate na 119$, czyli o 40% mniej od planowanej kwoty finalnej (199$). To kwota za urządzenie, które można podpiąć do czterech doniczek. Planowana realizacja pierwszych zamówień to marzec 2024 roku

10. HTC Vive XR Elite (testy tygodnia)

Vive XR Elite Michał Sitnik (profilowe)Po kilku tygodniach zabawy z nowymi goglami Vive XR Elite od HTC przyszedł czas na publikację materiału. Przedstawiam moje wrażenia z nowego headsetu VR tajwańskiej marki. Bardziej uniwersalnej jednostki, która łączy też cechy okularów AR, mobilnego monitora dla różnych urządzeń oraz urządzenia Mixed Reality. Sprzęt zarówno do użytku w pełni niezależnego, bezprzewodowego, ale i współpracy z trybie PCVR.

Z nowymi kontrolerami ruchu o bardziej gamingowej charakterystyce oraz lekkiej konstrukcji z wymienną baterią (równoważącą balans gogli na głowie). Poznałem najciekawsze zalety gadżetu. Znalazłem też elementy, które można w urządzeniu poprawić. Jak wypadła recenzja? Zapraszam do przeczytania i obejrzenia krótkich nagrań w przekierowaniu poniżej.

Czytaj więcej: test gogli HTC Vive XR Elite


O czymś w TechMix’sie zapomniałem? Wrzucajcie w komentarzach lub hashtagu #TechMix co ciekawego w zeszłym tygodniu mogłem pominąć. Za tydzień kolejny TechMix! Już gromadzę info!

Dodaj komentarz

Required fields are marked *

Motyw WordPress stworzony przez Shufflehound. Copyright © 2023 smartniej.pl by Michał Sitnik. Supported by Jakub.